Rasa: żmija koralowa.
Charakter: neutr. neutr.
Wzrost: 0,25–1,75 m. dł.
Waga: 0,5–5 kg.
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR. Obrona skóry Wyparowania skóry
25 10 10 50 5 5 0 0 5 + 3 5/5/5 + 2/p.
Bonusy do biegłości: + 10% do pysk (15 kł[+/– 25]; opóź. 1 sg.).
Bonusy do odporności: 1 (20), 2 (20), 3 (10), 6 (10).
Wygląd
Żmija koralowa to typowy przedstawiciel jadowitych węży. Odznacza się (raczej) krótkim, grubym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jej jest w duża, trójkątna, oczy duże, źrenice pionowe. Ubarwienie nadzwyczaj barwne i zmienne. Spotykane są zarówno osobniki o jaskrawych, często mieszanych kolorach, jak i ciemne np. jednolicie czarne. Często na grzbiecie posiada różnego rodzaju czarne plamy tworzące niekiedy najprzeróżniejsze wzory (np. zygzak).
Tryb życia
Jest to całodzienne aktywny, naziemny i sucholubny wąż. Żywi się ptakami, drobnymi gryzoniami, młodymi zającami. Do swej zdobyczy podpełza po kryjomu, albo czatuje nań całymi godzinami leżąc skryta w dobrze nasłonecznionych miejscach, po czym nagłym atakiem chwyta w pysk i puszcza, czekając aż ofiara padnie. Następnie już po zapachu nieomylnie trafia do niej, często (jakby na wszelki wypadek) ponownie kąsając. W stosunku do dużych istot stara się być niewidoczna, ale w wypadku podejścia do niej zbyt blisko natychmiast atakuje, po czym (jeśli ma możliwość) ucieka do najbliższej nory. Z racji swej pospolitości często wąż ten jest chwytany do wszelkich pułapek, gdzie bez jedzenia jest w stanie nawet przeżyć do 2 lat.
Występowanie
Zamieszkują wszelkie nizinne tereny, zarówno te nadmorskie, stepowe, jak i leśne (choć unikają mało nasłonecznionych miejsc). Spotyka się je pojedynczo (1-2 z 0-4 POZ), aczkolwiek tam gdzie mają dobre warunki (dobrze nasłonecznione zbocza) mogą być bardzo liczne (nawet do 5 lub więcej osobników na 1 polu).
Specjalne zdolności
- Doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
- Podpełzanie (ciche skradanie się): umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).
- Zęby jadowe – w momencie ukąszenia dostarczają jad, który:
- zabija w przeciągu 1-5 rund każdą istotę poniżej 50 Żywotności;
- zabija w przeciągu 1-5 minut każdą istotę poniżej 100 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (rzutem na połowę odporności nr.6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia na okres 2–20 dni, że z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki, że przez ten okres traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia].
- zabija w przeciągu 1-5 godzin każdą istotę poniżej 200 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (rzutem na odporności nr.6), a jeśli to przeżyła, to tak ją osłabia na okres 1–10 dni, że z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki, że przez ten okres traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia]
- w przeciągu 1-10 godzin każdą istotę powyżej 200 Żywotności, która nie przetrwa siły jadu (rzutem na odporność nr.6) tak osłabia, że na okres 1-5 dni z powodu wyczerpania, wymiotów i gorączki traktuje się ją jak nieprzytomną [bez opieki powoduje to często śmierć np. z głodu, pragnienia].
- Wicie się (kosztem dwukrotnie wolniejszych ataków lub podczas ucieczki umożliwia częste zmiany pozycji, co podwaja obronę ze ZR).
- Z racji cienkości istotom humanoidom ludzkiego wzrostu trudniej je trafić z daleka (b. –100 OBR).
- Jako pełzające zwierzę najczęściej atakuje nogi (chyba, że ktoś siedział), dlatego ew. względem takiego ataku liczy się tylko obrona z tej części ciała (np. z ubrania i butów, itp.).
Produkt własny czy wygrzebany z zasobów dyskietkowych?
Tak czy owak, faktycznie brakuje nam całej menażerii pomniejszych stworków, które wcale nie muszą nosić miana potwora, a mimo to budzić w BG dreszczyk emocji samym swym widokiem 🙂
Dyskietkowy potworek – z oczywistych względów gadów tam trochę jest.