Aranoid

Aranoidy, są nietypowymi istotami pojawiającymi się czasem na granicach Imperium Orków. Nie ufa się im ze względu na podejmowaną częstą współpracę z Sharanami. Są jednak przydatni, ponieważ można z ich pomocą łatwiej porozumiewać się z pająkoludźmi. Poniżej ich opis.

Rasa: Aranoid.

Charakter: ntr. zły, ch. zły, ch. ntr.

Wzrost: 1,5-1.8  m dorosły osobnik.

Waga: 120-150 kg.

ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry (chityna)
300 200 25 45 20 30 25 15* 15* spec. (+ 20) 80/80/80

Bonusy do biegłości:
+ 15% do włócznie,
+10 % szable, miecze.

Bonusy do odporności: 1 (20), 2 (20), 4 (10), 6(20), 9 (10), 10(10).

Wygląd

Aranoidy są dużymi humanoidalnymi istotami o charakterystycznym owadzim ciele. Jest ono dokładnie pokryte chitynowym pancerzem. Górna cześć tułowia przypomina w budowie ogromnego chrabąszcza (podobny układ chitynowych płyt) tyle, że wychodzą z niego dwie cienkie, pokryte chityną ręce z pięciopalczastymi dłońmi zamiast kilku ramion jak to ma miejsce u sharanów. Barki obłożone są grubym chitynowym pancerzem (często z kolczyki naroślami), głowa (owadzia) nie posiada szyi, wychodzi wprost z barków. Nogi są humanoidalne, pięciopalczaste. Ubiór stanowią skóry zwierząt oraz (często szczególnie pośród kapłanów tej rasy) zwykłe materiałowe, dostosowane do sylwetki i budowy ciała Aranoida. Często noszą także dostosowane do swojej budowy pancerze (zwykle naramienniki i osłony nóg).  Są niezbyt dużego wzrostu w stosunku do masy istoty (znaczny ciężar stanowi chityna). Narządy rozrodcze są niewidoczne u nieubranego osobnika.

Tryb życia

Aranoidy są niezwykle rzadko spotykane na Archipelagach zamieszkanych przez humanoidy. Znane są z zakładania ogromnych miast – kopców (sięgających kilkudziesięciu metrów wysokości) na pogranicznych wyspach archipelagów oraz na Archipelagu Pajęczym. Miasta budowane są w terenach mocno nasłonecznionych. Trudno powiedzieć coś na temat mechanizmów rozmnażania czy życia, ponieważ niewielu badaczy wróciło cało z ich terenów z jakimikolwiek przydatnymi informacjami. Dostęp do miast-kopców jest także bardzo ograniczony. Niektóre graniczne miasta orczych archipelagów prowadzą z nimi handel, ale raczej nie ma możliwości na dostanie się do wnętrza miast. Głównym tego powodem jest kilka rzeczy. Oczywiście dla wielu problemem jest ich owadzi wygląd. Dodatkowo spotykani są pośród żołnierzy w armiach Sharanów, a także dlatego iż wiele wypraw z orczych archipelagów porywa Aranoidy z ich terenów w celu ekstrakcji płynu (zwanego ambrozją) wydzielanego przez te istoty. Ma on silnie narkotyczne działanie, mówi się że otwiera umysł na inne sfery egzystencji, a także silnie podnieca.

Nie ma wprost wiedzy skąd pochodzą. Wielu uważa że jest to odłam Sharanów, inni uważają że Aranoidy posiadają na drugiej półkuli potężne państwo, spotyka się także poglądy iż pochodzą z innych sfer egzystencji  i pojawili się tu przypadkowo. Spotyka się pośród nich większość  profesji (wojownicy, kupcy, kapłani, czarodzieje). Nie spotka się pośród nich rycerzy oraz iluzjonistów.

Posługują się własnym językiem opartym na dźwiękach wydawanych szczękoczółkami. Potrafią w ograniczonym stopniu porozumiewać się językiem orków (ew. problematyczne kwestie rozwiązują pisząc w danym języku), łatwo przychodzi im nauczyć się języków sharanów – przez co czasem są przydatni w negocjacjach z nimi (było kilka takich przypadków i właściwie zawsze brał w nich udział Aranoid).

Występowanie

Wyspy i archipelagi o ciepłym klimacie. Rzadko poza nimi. Także archipelag Pajęczy. Czasem można spotkać aranoida wśród świt niektórych władców granicznych krain

Specjalne zdolności

  • Chitynowy pancerz – właściwości  jak wyżej, grubość pancerza nie zmienia się z wiekiem, uniemożliwia noszenie jakiejkolwiek zbroi na głowę i tułów (aranoidy produkują zbroje specjalnie dla siebie).
  • Tragarz – umiejętność noszenia 2x większych ciężarów niż wynika to ze współczynnika siły.
  • Regeneracja kończyny – w przypadku utraty kończyny (nie głowy) może ją zregenerować z szybkością 1% ubytku/dzień, musi mieć jednak wtedy spokój i dostęp do pożywienia.
  • Odporność na iluzję – iluzje wpływające tylko na zmysł wzroku, a nie bezpośrednio na umysł nie działają na aranoida.
  • Odporność na trucizny – od trucizn zawsze otrzymuje połowę możliwych obrażeń, ma także zawsze 2 rzuty na tę odporność i wybiera lepszy wynik.
  • Ambrozja – płyn z feromonami wydzielany przez aranoida w celach przyciągnięcia partnera/partnerki, posiada silne właściwości pobudzająco – halucynogenne, uwolnienie z szyjnych zasobników powoduje powstanie chmury feromonów w obszarze 1 m dookoła aranoida, osobnik rasy innej niż aranoid (zwykle humanoid) jeśli nie wykona udanego rzutu na ½ trucizny (odp. Nr 6) popada w euforyczny stan, dodatkowo wzmocniony halucynacjami (głównie erotycznymi), uniemożliwia to jakiekolwiek skuteczne działanie (walkę, rzucanie czarów, czynności wymagające skupienia), osoba która nie chce jednak odeprzeć tej trucizny – automatycznie wpada w w.w. stan. Przyjęcie zbyt dużej dawki (np. poprzez wstrzyknięcie bezpośrednio do krwiobiegu) może spowodować śmierć (nieudany test na 1/10 odp. 6).

Aranoid; ŁOWCA; POZ 0; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 330; SF 280; ZR 65; SZ 85; INT 45; MD 70; UM 55; CH 55; PR 55; WI 40; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-57 2-75 3-52 4-43 5-33 6-101 7-81 8-81 9-76 10-91 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.75; TR 109; opźn. 4; SKUT 130 kł 85 ob (120) OB+12; SP B AT 1
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.70; TR 104; opźn. 3; SKUT 120 kł 110 tn OB+8; SP B AT 2
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.60; TR 94; opźn. 3; SKUT (100) OB+0; SP B AT 3
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 54/42; WYP 95/115/130

Aranoid; ŁOWCA; POZ 2; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 346; SF 296; ZR 71; SZ 91; INT 47; MD 76; UM 59; CH 67; PR 65; WI 44; ZW 4
ODPORNOŚCI: 1-63 2-81 3-58 4-49 5-39 6-109 7-89 8-89 9-84 10-99 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.86; TR 122; opźn. 4; SKUT 194 kł 104 ob (174) OB+24; SP 2B AT 1
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.76; TR 112; opźn. 3; SKUT 174 kł 154 tn OB+16; SP B AT 2
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.71; TR 105; opźn. 3; SKUT (100) OB+0; SP B AT 3
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 72/48; WYP 95/115/130

Aranoid; ŁOWCA; POZ 4; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 362; SF 312; ZR 77; SZ 97; INT 49; MD 82; UM 63; CH 79; PR 75; WI 48; ZW 6
ODPORNOŚCI: 1-70 2-89 3-65 4-56 5-46 6-117 7-97 8-97 9-92 10-107 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.102; TR 140; opźn. 4; SKUT 198 kł 108 ob (178) OB+24; SP S AT 2
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.92; TR 130; opźn. 3; SKUT 178 kł 158 tn OB+16; SP 2B AT 2
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.77; TR 115; opźn. 3; SKUT (138) OB+0; SP B AT 3
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 78/54; WYP 95/115/130

Aranoid; ŁOWCA; POZ 6; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 398; SF 378; ZR 93; SZ 113; INT 61; MD 98; UM 77; CH 101; PR 95; WI 62; ZW 8
ODPORNOŚCI: 1-81 2-99 3-76 4-65 5-55 6-132 7-112 8-112 9-107 10-122 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.133; TR 180; opźn. 5; SKUT 319 kł 169 ob (274) OB+42; SP S AT 1
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.123; TR 170; opźn. 3; SKUT 194 kł 174 tn OB+16; SP 2B AT 2
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.108; TR 155; opźn. 3; SKUT (154) OB+0; SP B AT 3
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 116/74; WYP 105/140/160

Aranoid; ŁOWCA; POZ 8; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 414; SF 394; ZR 99; SZ 119; INT 63; MD 104; UM 81; CH 113; PR 105; WI 66; ZW 10
ODPORNOŚCI: 1-88 2-107 3-83 4-72 5-62 6-140 7-120 8-120 9-115 10-130 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.139; TR 188; opźn. 5; SKUT 323 kł 173 ob (278) OB+42; SP S AT 1
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.129; TR 178; opźn. 3; SKUT 248 kł 218 tn OB+24; SP 2B AT 2
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.114; TR 163; opźn. 3; SKUT (158) OB+0; SP B AT 3
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 122/80; WYP 105/140/160

Aranoid; ŁOWCA; POZ 10; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
ŻYW 440; SF 430; ZR 110; SZ 130; INT 70; MD 115; UM 90; CH 130; PR 120; WI 75; ZW 12
ODPORNOŚCI: 1-97 2-116 3-92 4-80 5-70 6-152 7-132 8-132 9-127 10-142 Amg 0
BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.170; TR 224; opźn. 5; SKUT 332 kł 182 ob (287) OB+42; SP 2S AT 2
BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.160; TR 214; opźn. 3; SKUT 257 kł 227 tn OB+24; SP S AT 3
BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.145; TR 199; opźn. 3; SKUT (197) OB+0; SP 2B AT 3
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 133/91; WYP 105/140/160

Bookmark the permalink.

0 Comments

  1. Produkt własny czy wersja dyskietkowa? Ilustracja muchas ładna!

  2. Skąd masz rysunek? Dobór kolorów i wyczucie proporcji z najwyższej półki, w połączeniu z detalem, który nie męczy daje autora pierwsza klasa.
    Co do samego stwora to myślę że ma wielki potencjał. Po takim wstępie chyba by pasowało się porwać na próbę opisu całej społeczności z jej hierarchią i wartościami. Fakt że istnieją pośród tej razy tak wojownicy, kupcy, kapłani i magowie delikatnie zapowiada że to bardzo "płodne twórczo" dzieło być może.

  3. Bestia – produkcja własna. Może pokuszę się o poszerzenie opisu jak tylko znajdę odpowiednią ilość pomysłów na to.

    A rysunek pochodzi z bestiariusza i strony systemy Pathfinder (tak mi się wydaje, 90% pewności).

  4. chociaż nazwę zmień bo kojarzy mi się z droidami z GW, a jak z rozmnażaniem bo owady szybko i często, więc w takim razie byłaby to rasa największa pod względem populacji,

  5. Cóż – nazwa mi pasuje więc nie zmienię :p, no i są to humanoidy z owadzimi cechami, a nie owady, więc i szybkość rozmnażania nie musi być zbyt duża.

  6. a dlaczego nie musi być duża? bo co się w ramach ich rozwoju stało, że nie składają jajek kilka razy w roku i po dziesiątki sztuk?
    Chciałbym się dowiedzieć i proszę o odpowiedź.

  7. Ghasta powinieneś to skonsultować z ASem. Istnienie takiej rasy z tego co wiem jest przewidziane na Archipelagu Wschodnim. Nie wiem czy AS ma już opis tej właśnie rasy ale nic nie stoi na przeszkodzi by to właśnie wykorzystać. I nawet nazwa pasuje idealnie. Zbieg okoliczności czy może niekoniecznie :)?

  8. Niekoniecznie, gdzieś za mną to chodziło :), a opis z archipelagu tylko ten pomysł skrystalizował.

    Poza tym podobał mi się rysunek 🙂 i chciałbym takie istoty wykorzystać w przygodzie nie tylko jako ew. wroga ale jako dziwacznego, nieprzewidywalnego sprzymierzeńca.

  9. Grzebię w zasobach, bo niewiele się dzieje ostatnio i znajduję perełki. Brawo 😀

  10. Bardzo fajny opis , pozdrawiam .

  11. Cieszę się że się podoba, mam też nadzieję że zalogujesz się częściej 🙂

  12. Przez przypadek odnalazłem osobę, która narysowała tego owada

    [url]http://eva-widermann.cghub.com/[/url]

    Czy ktoś silnoręki może zmodyfikować podpis pod rysunkiem?

  13. [url=https://docs.google.com/file/d/0By8WVOb20rxxT3l0WTdiWkF4MUU/edit?usp=sharing]Z generatora[/url]

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 0; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 330; SF 280; ZR 65; SZ 85; INT 45; MD 70; UM 55; CH 55; PR 55; WI 40; ZW 2
    ODPORNOŚCI: 1-57 2-75 3-52 4-43 5-33 6-101 7-81 8-81 9-76 10-91 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.75; TR 109; opźn. 4; SKUT 130 kł 85 ob (120) OB+12; SP B AT 1
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.70; TR 104; opźn. 3; SKUT 120 kł 110 tn OB+8; SP B AT 2
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.60; TR 94; opźn. 3; SKUT (100) OB+0; SP B AT 3
    ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 54/42; WYP 95/115/130

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 2; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 346; SF 296; ZR 71; SZ 91; INT 47; MD 76; UM 59; CH 67; PR 65; WI 44; ZW 4
    ODPORNOŚCI: 1-63 2-81 3-58 4-49 5-39 6-109 7-89 8-89 9-84 10-99 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.86; TR 122; opźn. 4; SKUT 194 kł 104 ob (174) OB+24; SP 2B AT 1
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.76; TR 112; opźn. 3; SKUT 174 kł 154 tn OB+16; SP B AT 2
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.71; TR 105; opźn. 3; SKUT (100) OB+0; SP B AT 3
    ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 72/48; WYP 95/115/130

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 4; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 362; SF 312; ZR 77; SZ 97; INT 49; MD 82; UM 63; CH 79; PR 75; WI 48; ZW 6
    ODPORNOŚCI: 1-70 2-89 3-65 4-56 5-46 6-117 7-97 8-97 9-92 10-107 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie typ ; bgł.102; TR 140; opźn. 4; SKUT 198 kł 108 ob (178) OB+24; SP S AT 2
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.92; TR 130; opźn. 3; SKUT 178 kł 158 tn OB+16; SP 2B AT 2
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.77; TR 115; opźn. 3; SKUT (138) OB+0; SP B AT 3
    ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR – , -; OB bl./dal. 78/54; WYP 95/115/130

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 6; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 398; SF 378; ZR 93; SZ 113; INT 61; MD 98; UM 77; CH 101; PR 95; WI 62; ZW 8
    ODPORNOŚCI: 1-81 2-99 3-76 4-65 5-55 6-132 7-112 8-112 9-107 10-122 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.133; TR 180; opźn. 5; SKUT 319 kł 169 ob (274) OB+42; SP S AT 1
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.123; TR 170; opźn. 3; SKUT 194 kł 174 tn OB+16; SP 2B AT 2
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.108; TR 155; opźn. 3; SKUT (154) OB+0; SP B AT 3
    ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 116/74; WYP 105/140/160

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 8; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 414; SF 394; ZR 99; SZ 119; INT 63; MD 104; UM 81; CH 113; PR 105; WI 66; ZW 10
    ODPORNOŚCI: 1-88 2-107 3-83 4-72 5-62 6-140 7-120 8-120 9-115 10-130 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.139; TR 188; opźn. 5; SKUT 323 kł 173 ob (278) OB+42; SP S AT 1
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.129; TR 178; opźn. 3; SKUT 248 kł 218 tn OB+24; SP 2B AT 2
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.114; TR 163; opźn. 3; SKUT (158) OB+0; SP B AT 3
    ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 122/80; WYP 105/140/160

    Aranoid; ŁOWCA; POZ 10; CHAR ntr.zły, ch.zły, ch.ntr Pdośw.
    ŻYW 440; SF 430; ZR 110; SZ 130; INT 70; MD 115; UM 90; CH 130; PR 120; WI 75; ZW 12
    ODPORNOŚCI: 1-97 2-116 3-92 4-80 5-70 6-152 7-132 8-132 9-127 10-142 Amg 0
    BROŃ 1: Włócznie c. ; bgł.170; TR 224; opźn. 5; SKUT 332 kł 182 ob (287) OB+42; SP 2S AT 2
    BROŃ 2: Miecz kr. ; bgł.160; TR 214; opźn. 3; SKUT 257 kł 227 tn OB+24; SP S AT 3
    BROŃ 3: Proca skórz. ; bgł.145; TR 199; opźn. 3; SKUT (197) OB+0; SP 2B AT 3
    ZBROJA: Skóra gruba ; OGR – , 1/2; OB bl./dal. 133/91; WYP 105/140/160

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *