Srebrne smoki

Rasa: srebrne smoki.

Charakter: zawsze ewidentne: początkowo ntr. db. lub cht. db., dorosłe i starsze cht. db. lub pr. db.; najstarsze pr. db. lub ntr. db.

Wielkość: w momencie wyklucia srebrne smoki są połowę mniejsze od bazowej dla 0 POZ. Bazowa dla 0 POZ: głowa 0,2 m, szyja 0,5 m, tułów 1 m, ogon 1,3 m. Co POZ każdy odcinek ciała rośnie o tą samą wielkość. Od 6 POZ wzrost ulega zahamowaniu. Potem co POZ przyrost jest o połowę mniejszy. Grubość ciała (tułów) smoka odpowiada 20% długości.

Waga: po wykluciu 35 kg. Co poziom, aż do 5 POZ (włącznie) waga zwiększa się dwukrotnie (0 POZ 70 kg. 1 POZ 140 kg. 2 POZ 280 kg. 3 POZ 560 kg. 4 POZ 1120 kg. 5 POZ 2240 kg.). Od 6 POZ wzrasta już ona tylko o 50% poprzedniej (6 POZ 3360, 7 POZ 5040, 8 POZ 7560, 9 POZ 11,3 tony, 10 POZ 17 ton).

Współczynniki:
ŻYW SF ZR SZ INT MD UM WI CH PR AMq
500 150 35 50 75 50 50 0 70 70 50

Zbroja: własna skóra: OB 80, WYP 180 kł / 160 tn / 140 ob, + co POZ OBR rośnie o 5 i WYP o 5/10/15; twardość skóry zapewnia niewrażliwość na ciosy bronią o wytrzymałością mniejszej niż 4 pkt na POZ smoka (lub 1 na POZ w wypadku brzucha). Srebrne smoki na brzuchu, spodniej stronie szyi i ogona mają cieńszą skórę. Jest ona w tym miejscu bardziej elastyczna i śliska. Smok ma w takich miejscach ma o 25 pkt większą obronę, ale i o połowę mniejsze wyparowania. Bohaterowie, którzy chcę trafić w te miejsca, a nie dysponują zdolnością selektywnego ataku lub nie atakuję z zaskoczenia (muszą wcześniej przycelować) mają o 25 punktów zmniejszone Trafienie.

Broń:

  • pysk bgł. + 30% pkt.; SKUT 100 kł; OB + 10; opóź. 4 sg.;uszk. x3; zasięg 2,1,0 i + 1 co 10 POZ (na 10: 0, 1, 2, 3, a na 20: 0, 1, 2, 3, 4).
  • przednie łapy: bgł. + 10%; SKUT 150 kł; OB + 20; opóź. 5 sg.; uszk. x5; zasięg 2 (u dorosłych), 1 i 0.
  • ogon: bgł. + 10%; SKUT + 180 ob; OB + 30; opóź. 7 sg.; uszk. x5; zasięg zależny od długości ogona; patrz też zdolności specjalne.
  • skrzydła; patrz specjalne zdolności.
  • inne bronie: premia do biegłości zależnie od ulubionej profesji.

Premie do odporności: + 10 pkt do każdej, a do nr. 6,7 i 10 dodatkowo + 20; Pamiętajmy, że smoki posiadają bazową barierę odpornościową (jak antary) – jest ona równa 10 pkt./POZ.

Antymagia: 50 + 1 pkt/POZ.

Wygląd

Srebrne smoki wyglądają tak samo jak inne, odróżniają się głównie kolorem łuski. Tył głowy mają zwieńczony poprzecznym szeregiem trójkątnym, rogowych płytek, których ostre końce zawijają się do tyłu. Kolor ciała jest platynowo-srebrny. Brzuch, pazury i oczy są żółtawe z błękitnym odcieniem. Grzebienie i rogowe i łuski odbijają światło niczym srebrne lustra, niezależnie od tego, czy światło jest naturalne czy też magiczne. Podczas wylinki i tuż przed nią ciało srebrnego smoka ciemnieje. Po zrzuceniu starej skóry, przez pierwsze dni po przemianie ubarwienie smoka staje się białoszare.

Tryb życia

Nie ma piękniejszego widoku od mknącego pomiędzy drzewami jednorożca lub srebrnego smoka szybującego majestatycznie w promieniach budzącego się ze snu słońca. Nic więc dziwnego, że o jednym i drugich bardowie układają pieśni, a matki opowiadają swym dzieciom swym dzieciom przepiękne bajki. Jednorożce i srebrne są uosobieniem dobra, istotami wręcz nierealnymi, a jakże przecież nam bliskimi. Biedni ludzie, elfy oraz inne istoty cierpiące ze strony Zła, właśnie ku nim wznoszą w błagalnym geście o pomoc. Srebrne smoki nie są tak opanowani jak ich złotouści kuzyni. W jednej chwili potrafią być łagodne, innej wpadają w szał, rozwścieczone panoszącego się po świecie zła. Nigdy jednak mnie krzywdzą niewinnych. To one uznawane są za najbardziej niepojednanych wrogów Katana. To one prowadzą do walki ze złem największych herosów. To one kochają ludzi, elfy, krasnoludy, hobbitów i inne rasy podążające drogą dobra. Zazwyczaj srebrne smoki żyją samotnie, kryjąc się w najbardziej niedostępnych miejscach. Od czasu do czasu łączą się w pary, dając początek nowemu życiu. Należy pamiętać o tym, że poza Srebrnym Imperium czynią niezmiernie rzadko. Biada temu, kto zabije jednego z współmałżonków lub ich potomka.

Zrozpaczone srebrne smoki stają się nieobliczalne. Na Orkusie do dziś opowiadana jest historia o młodym Katanie Ming Huanie, który zabił towarzyszkę antycznego smoka, zwanego Srebrnym Płomieniem. Rozwścieczony Płomień spadł na zamek Katanów w Ostrogarze. Niebo tego dnia stanęło w płomieniu. Mimo swej mocy Katan nie potrafił powstrzymać furii przepełnionego cierpieniem, rozpaczą i żądzą zemsty smoka. On i wszyscy, którzy tego dnia mu towarzyszyli, zginęli spaleni ognistym oddechem Srebrnego Płomienia. Pośród historii o srebrnych smokach, nie może zabraknąć opowieści ze śmiertelnikami. Miłość mnie jest najrzadszym uczuciem, które łączy je z ludźmi, elfami i półelfami. Wiele smoczyc uległo urokowi śmiertelnika. Elfy opowiadają najczęściej historię o swoim Signurze i pięknej smoczycy, Córze Niebios. Signur ujrzał ją po raz pierwszy, gdy szybowała w świetle księżyca. Wydawała mu się wtedy niczym bogini z legend elfów. Tej nocy jego życie się odmieniło. Nie potrafił zapomnieć tego, co ujrzał. Przepełniony miłością, udał się na jej poszukiwanie. Po dwudziestu latach jego trud został nagrodzony, ale to już inna historia, która zostanie opowiedziana przez kogoś innego. Jednak jest jednak pewne, takie związki są zazwyczaj bezdzietne (o ile zakochani nie poproszą o pomoc potężnego czarodzieja bądź alchemika). Srebrne smoki znają co najmniej cztery języki: język srebrnych smoków (3 stopień trudności), język wspólny dużych smoków (3 stopień trudności), język danego regionu (np. Wspólny dla ojczystego archipelagu ) oraz dawną mowę (3 stopień trudności). W niektórych przypadkach MG może założyć, że smok ma więcej języków. Srebrne smoki dojrzewają około 12 roku życia. Samica potrafi raz na trzy lata składać od kilku do kilkunastu srebrnobiałych jaj o średnicy około 30 cm. Ze względu na grubą skorupkę, waga takiego jaja dochodzi do 5 kg. Samica i samiec opiekują się młodymi dopóki nie osiągną one około 8 POZ (35 lat). Poza Srebrnym Imperium rzadko decydują się w tym czasie na kolejne potomstwo.

Występowanie

Srebrne smoki spotkać można zarówno w strefach tropikalnych, jak i umiarkowanych. Mieszkają zwykle w głębokich jaskiniach, opuszczonych zamkach lub na małych, bezludnych wysepkach. Najczęściej są to miejsca nasłonecznienie, położone w pobliżu lasów lub wzgórz, gdzie polują na duże zwierzęta. Przeważnie spotyka się je pojedynczo. Istnieje jednak szansa (2%), że spotkane smokowi będzie towarzyszyła samica (2 POZ mniej niż samiec) lub któreś z dorastających młodych 1k5 premiowane sztuk POZ 0-8). W celu określenia POZ spotkanego dorosłego smoka rzuć 1k10 o dodaj 5. W przypadku, gdy spotkanie ma miejsce na terenie cywilizowanych, odejmij od wyniku 2. Na obszarach Archipelagu Pajęczego oraz w krainach od wieków zamieszkałych przez smoki dodaj do wyniku 1k5 (premiowane).

W wypadku losowego spotkania rzuć 1k100, aby określić, jak smok się zachowa.
01-10 jeżeli smok wyczuje wśród bohaterów osobę o złym, atakuje ją bez ostrzeżenia (oczywiście tylko ją)
11-25 jw. – smok atakuje osobę złą, jednak jeśli podda się ona, nie uczyni jej krzywdy
26-75 smok zatacza kilka kręgów nad drużyną i, jeżeli nic nadzwyczajnego nie zwróci jego uwagi, odlatuje
76-90 jeżeli smok nie zostanie zaczepionym odlatuje pozostawiając drużynę w spokoju
91-100 smok potrzebuje pomocy bohaterów. W smoczej lub w innej postaci będzie się starał nawiązać znajomość. MG będzie miał okazję się wykazać.

Uwaga: W zależności od sytuacji (np. zła pogoda, bardzo liczna lub dobrze ukryta drużyna) MG może zmodyfikować efekt spotkania na korzyść graczy.

Srebrne Imperium

Srebrne Imperium zajmuje pokrytą górami, północną-wschodnią część centralnej wyspy Archipelagu Pajęczego. W jego skład wchodzi również wiele przybrzeżnych wysepek. Ze wszystkich stron niczym szakali otaczają je królestwa złych smoków, nic dziwnego, że na pograniczu trwa wieczna woja. Władcą podzielonego na 11 prowincji imperium jest smoczy bóg Saradan V. Jego podwładni żyją w wielkich miastach: Saraj, Rasda, Karantla, Sobar, Enlaos. Ostatnie z nich jest stolicą imperium. Od kilkuset lat są podejmowane próby odbudowy najmniej zniszczonych zniszczonych miast pogranicznych, czyli Atlei i Oagoru, jednak ataki złych smoków skutecznie to uniemożliwiają. W Srebrnym Imperium żyje legendarna rasa elfio-smoczych mieszańców. Najstarsze z nich w chwilach zagrożenia potrafią przeistoczyć się z srebrnego smoka (z POZ równego połowie swojego). W takiej postaci dysponuje większością smoczych zdolności. Osobniki młodsze zyskują „tylko” ogromną siłę i żywotność. Srebrne elfy stworzyły nową rasę – tzw. Elfie smocze dzieci, spośród których wywodzą się najwięksi wojownicy i żeglarze. To właśnie one na swych srebrnych łupinach (tak zwą się ich statki wojenne) bronią wyspy imperium przed zakusami złych smoków.

Zdolności srebrnych smoków

  • Latanie – patrz naturalne zdolności smoków; podstawowa szybkość: 1/10 SZ w metrach na rundę.
  • Zianie ogniem – patrz naturalne zdolności smoków; chuchnięcie: (1 obrażenie/100 ŻYW), zionięcie (1 obrażenie/10 ŻYW), zionięcie z maksymalną siłą (1 obrażenie/1 ŻYW); srebrne smoki posiadają zasoby gazu, wystarczające by zionąć 1 raz + 1 raz/POZ.
  • Transformacja i retransformacja – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Odwzorowanie postaci – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Nabycie profesji – patrz naturalne zdolności smoków; ich ulubione profesje to paladyn i astrolog.
  • Smoczy sen i letarg – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Wylinka – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Smoczy strach – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Ryk – patrz naturalne zdolności smoków.
  • Samozdrowienie – patrz naturalne zdolności smoków; x2 jeżeli znajdują się w pobliżu silnego źródła ciepła.
  • Absolutna niewrażliwość na niemagiczny ogień. Lawa i magiczny ogień zadają normalne obrażenia.
  • Refleksy świetlne – łuski srebrne smoka odbijają silne światło oślepiające przeciwników. Każda istota atakują smoka z bliskiej (dla siebie) odległości (1/10 SZ w metrach) raz na 6 rund musi wykonać rzut na iluzję (z antyodpornością – 2 pkt na POZ smoka). Nieudany rzut oznacza, że istota została oślepiona na czas 1k100 rund. Przy udanym rzucie na 1/10 część odporności nr. 1 nie ma w ogóle żadnego efektu (poza zmrużeniem oczu). W każdym innym przepadku osoby walczące ze srebrnym smokiem zostają częściowo oślepione i mają następujące ograniczenia podczas walki i wykonywania innych czynności: -50 TR, akt. ZR (nie może być jednak mniejsza niż 5) i UM. Ten efekt mija dopiero po oddaleniu się smoka.
  • Bazowa bariera odpornościowa – od czynników, które odpowiadają poszczególne odporności smok otrzymuje tylko obrażenia, które przekroczyły wartość 10 pkt/POZ smoka – analogicznie jak wyparowania.
  • Odporność na głód – smoki mogą żyć bez pożywienia do 1 roku/POZ; Dłuższa głodówka osłabia je. Zwykle dorosły smok pożywia się nie częściej, niż raz na 2 tygodnie.
  • Umiejętność przyswajania obcego języka – dzięki tej zdolności smok może się uczyć innych języków, o ile znajdzie nauczyciela.
  • Kontrola otoczenia – patrz naturalne zdolności smoka; działa podobnie jak czar o tej samej nazwie, z poziomu równemu poziomowi smoka.
  • Emanacja Dobra – Roztaczanie naturalnej Aureoli Dobra wokół swego ciała uniemożliwiające dotknięcie (ew. zranienie) przez istoty z charakteru ewidentnie złe [lub magiczne o złym charakterze], które nie przełamią tej formy zaklęcia na połowę jej wartości – 3 (-1% na poziom smoka). Posiadają ją tylko dobre srebrne smoki; po transformacji jest nie do wykrycia przez zdolność zachwiania równowagi.
  • Aura dobra – smok posiada tylko wtedy, gdy nabytą dodatkową profesją jest paladyn, bądź w przypadku, gdy przez wiele lat (około 100) utrzymywał swój dobry charakter. Uniemożliwia zmianę charakteru (wyjątkiem jest oddziaływanie Zaklęcia Assanu). Antyodporność równa 2 pkt/POZ.
  • Uderzenie w poślizgu – patrz opis w trybie życia smoków.
  • Atak z lotu koszącego – umiejętność opadania na ofiarę ze znacznej wysokości. Pozwala trafić ofiarę jedną lub dwiema łapami (zależnie od wielkości celu). Siła rozpędu zwiększa dwukrotnie obrażenia ciosu. Bohaterowie ze zdolnością Unik mogą próbować uskoczyć – patrz opis w trybie życia smoków.
  • Porwanie w powietrze – patrz opis w trybie życia smoków.
  • Przygniatanie – jak sama nazwa wskazuje, zdolność ta pozwala smokowi opaść na ofiarę i przygnieść ją do ziemi. Przeciwnik któremu akt. SZ jest mniejsza od 50 pkt. Musi wykonać rzut na akt. ZR. Nieudany rzut oznacza, że został trafiony i otrzymał 1k10x10 + 1k10x10 obrażeń na każde 5 POZ smoka. Istnieje szansa 50%, że przygnieciona postać zacznie się dusić (1k100 obrażeń na rundę).
  • Stała infrawizja – zasięg 1/2 SZ w metrach.
Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *