Wyspa Gobgur

Położenie i ogólny opis Gobguru

Wyspa Gobgur leży północnej części Archipelagu Południowego. Znany jest powszechnie jako enklawa królestw bardziej prymitywnych humanoidalnych ras. Jego unikalną cechą jest to, że rządzą na nim gobliny a nie orki wyniosłe (Uruk-hai) tak, jak na większej części Półkuli Zachodniej. Gobgur dzieli się na wschodni Trolband, środkowy Goblinion i zachodnią Dżunglę Ogrów. Jedynymi bogactwami naturalnymi Gobguru są eksploatowane złoża złota i drogich kamieni na południu Goblinionu i nowo odkryte złoża żelaza w Trolbandzie, nad których wydobywaniem chciałby zapanować miejscowy władca goblinów – Gardox.

Trolband jest krainą górzystą, dziką i niecywilizowaną. Jest zależny od Goblinionu tak jak i Dżungla Ogrów. Środkiem tej krainy płynie wielka Kamienista Rzeka. Trolbandem rządzi Guruk Głupawy. Goblinion jest główną krainą Gobguru. Jej królem jest Gardox Szalony. Stolica Gobgar Wielki, to miasteczko przyległe do zamku Gardoxa. Jest to jedyne cywilizowane miejsce na wyspie. Gobgar Wielki liczy około 5000 mieszkańców (głównie Goblinów, ale sporo jest także ludzkich osadników z Archipelagu Centralnego).

Dżunglą Ogrów nazywana jest wielka dżungla leżąca na zachodzie Gobguru. Jest to najbardziej barbarzyńska część lądu. Nie ma tu jednej władzy, teren podzielony jest pomiędzy różne plemiona pod rządami lokalnych wodzów. Wszyscy oni są oczywiście poddanymi Gardoxa. Główne plemiona to: Wardosi Północni, Wardosi Południowi oraz Alformowie. W morzu u brzegów Gobguru znajduje się królestwo Trytonów. Ich oddziały często próbują napaść na statki powracające z Gobgaru z ładunkiem złota i drogich kamieni.

Gobgar Wielki

Na północy wyspy stoi zamek. Jest to niezbyt duża budowla o 10 metrowych murach i wysokiej wieży. Mieszka w niej sam Gardox z liczną rodziną. Cała arystokracja (której znowu tak dużo tutaj nie ma) zamieszkuje prawe skrzydło zamku. Pod zamkiem rozciągają się dwupoziomowe podziemia zaludnione przez niezbyt silne (w przeciwieństwie do zamieszkujących Labirynt Katana pod Ostrogarem) potwory, które są pod kontrolą Gardoxa. U podnóża zamku rozciąga się Gobgar Wielki.

Miasteczko zawdzięcza swą nazwę tylko temu że, jest jedynym większym skupiskiem ludności na całym Gobgurze. Założone został w roku 4357. Rządzi nim sam Gardox. Do miasteczka przylega także port, a raczej mała przystań, do której co miesiąc przybywa statek kupiecki w celu wymiany towarów „cywilizowanych”, na złoto i drogie kamienie z kopalni w centrum wyspy. Od czasu do czasu przybywa na wyspę inny okręt ze specjalnymi ładunkami dla Gildii złodziei. Cumuje on około 20 km od miasta.

W mieście tym są tylko dwie karczmy: Wielki Kufel (na Placu Handlowym) i Zielona Skóra (przy jednej z uliczek w biedniejszej części Gobgaru). Pierwsza z nich jest większa i służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom, a także tutejszej szlachcie Goblinów. Druga jest terenem spotkań tutejszego marginesu społecznego. Innym ważnym miejscem jest Plac Handlowy przy którym leżą duże sklepy takie jak: Zbrojownia Sagara, Sklep z Magią Korneliusa a także dwie świątynie: Wesoła (Piana) i Rozpadnia (Gothmeda) oraz wiele małych straganów. Miasteczko od strony lądu chroni mur o wysokości 5 m, z basztami i dwoma bramami.

Militaria

Na Gobgurze główną siłą militarną jest Legion Królewski pod dowództwem samego Gardoxa w składzie: 1500 goblinów pieszych (Wojownicy 0 POZ), 500 konnych najemników (Gwardziści 7-9 POZ) z Archipelagu Centralnego, 500 troli (Barbarzyńcy 3-5 POZ) , a także 1000 ogrów (Barbarzyńcy 0-3 POZ) wystawionych przez Wardosów północnych i południowych. Stacjonuje on w Gobgarze.

Siły Trolbandu to Horda 1000 Troli (Barbarzyńcy 5-7 POZ). Ich dowódcą jest Hagon Złamany Nos.

W Dżungli Ogrów na wypadek wojny powstają trzy hordy, każda w składzie: 300 młodych ogrów (Barbarzyńcy 0 POZ) i 100 Ogrów weteranów (Barbarzyńcy 3-5 POZ).

Historia Gobguru

Dawno temu na Gobgurze istniała starożytna cywilizacja, po której zostały już tylko ruiny miast, zamków, świątyń, pałaców i wiosek. Od czasu jej upadku aż do niedawna Gobgur był tylko zwykłą dziką wyspą. Lecz pewnego dnia młody goblin Gardox wyruszył na Archipelag Centralny w poszukiwanu przygód. Tam na terenie Orkusa poznał wyższą cywilizację i postanowił, że i jego rodzinna wyspa będzie tak wyglądała. W roku 4329 za pieniądze zdobyte podczas przygód wynajął 500 najemnych żołnierzy i wyruszył wraz z nimi na Gobgur. Tam po miesiącu walk został królem Goblinionu. Rozkazał zbudowanie zamku, wokół którego po kilku latach powstało miasto Gobgar Wielki. W krótkim czasie podbił Trolband i zmusił do uległości plemiona Ogrów zostawiając ich w spokoju w zmian za służbę w nowosformowanym Legionie Królewskim, którego rdzeniem stali się najemnicy zwerbowani jeszcze na Orkusie Wielkim. Pod jego rządami rozpoczęto wydobywanie złota i drogich kamieni ze złóż na południu Goblinionu. Spowodowało to uatrakcyjnienie wyspy dla Kupców z Archipelagu Centralnego.

Postacie

  • Tan Gardox – goblin; wojownik-czarnoksiężnik; POZ 15/4; ntr. ntr. Imperator Gobguru, Król Goblinionu, Władca Gobgaru Wielkiego, Zwierzchnik Trolbandu, Wielki Wódz wszystkich Ogrów, Dowódca Legionu królewskiego , Zwierzchnik Kopalń; W młodości podróżował z grupą awanturników po Archipelagu Centralnym. Przeżył tam wiele przygód a zarobione tam pieniądze stały się podstawą do późniejszego podboju królestwa. Opanowany jest manią cywilizowania swojej wyspy.
  • Tan Zys – człowiek; czarny rycerz; POZ 11; praw. zły. Siewca Zła, Herold Hasan-Gruna, Zastępca Dowódcy Legionu Królewskiego; Przyjaciel Gardoxa. Poznali się w czasie wspólnych przygód na terenie Archipelagu Centralnego. Od czasu do czasu wyjeżdża on na wyprawy na teren Archipelagu Pajęczego. Ma własny duży okręt z załogą. Jest bardzo wpływową osobą.
  • Tan Gargha – goblin; wojownik; POZ 3; cht. ntr. Pierwsza Żona Imperatora Gobguru; Córka byłego króla Goblinionu Harwaha. Gardox poślubił ją po pokonaniu jej ojca.
  • Tan Gardox II Młody – goblin; czarnoksiężnik; POZ 2; ntr. ntr. Następca tronu Gobguru, Goblinionu itd.; Jest młodym i bardzo ambitnym Goblinem. Planuje kontynuować dzieło swojego ojca. Szykuje się do wyprawy na Archipelag Centralny.
  • Guruk Głupawy – troll; barbarzyńca; POZ 9; cht. zły. Wielki Troll Trolbandu; Silny i głupi przywódca Trolli Trolbandu. Nie przepada za Gardoxem, ale nie może nic poradzić na jego działalność. Jest fanatycznym wrogiem cywilizacji. Gardox pozostawia go przy rządach tylko dlatego, że cieszy się on dużym posłuchem wśród poddanych.
  • Guruk Młody – pół-troll; wojownik; POZ 3; ntr. zły. Syn Wielkiego Trola z Trolbandu; Mimo że jest synem Guruka Głupawego, nie jest głupi. Jak na trolla jest nawet mądry i inteligentny. Jego zdaniem rządy Gardoxa przynoszą Gobgurowi wiele dobrego. W przeciwieństwie do swojego ojca jest zwolennikiem cywilizacji. Jego marzeniem jest założenie miasta na terenie Trolbandu.
  • Hagon Złamany Nos – troll; wojownik; POZ 7; cht. zły. Dowódca Sił zbrojnych Trolbandu; Walczył po stronie trolli podczas wojny z Gardoxem.
  • Ahmad – ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht. ntr. Wódz Wardosów Północnych; Nienawidzi Hakima. Przymila się do Gardoxa jak może.
  • Hakim – ogr; barbarzyńca; POZ 9; ntr. ntr. Wódz Wardosów Południowych; Nienawidzi Ahmada.
  • Kerim – ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht. zły. Wódz Al-formów; Jego siedziba znajduje się w starożytnych ruinach w zachodniej części Dżungli Ogrów. Chodzą słuchy, że chciałby się wyrwać spod kontroli Gardoxa.
  • El Bornark – człowiek; kupiec; POZ 12; ntr. ntr. Właściciel karczmy Wielki Kufel; Przybył do Gobgaru zaraz po jego założeniu. Początkowo zajmował się handlem, ale niedługo po tym założył karczmę, która teraz służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom , a także tutejszej szlachcie. Tutaj można zdobyć wiadomość.
  • El Nabil – goblin; kupiec/złodziej; POZ 8/4; ntr. ntr. Właściciel karczmy Zielona Skóra; Swoją karczmę założył niedawno. W cywilizowaniu Gobguru widzi dobry interes. Podejrzewa się go o przywództwo tutejszego światka przestępczego.
  • El Sagar – krasnolud; kupiec/wojownik; POZ 5/8; ntr. dbr. Właściciel Zbrojowni przy Placu Handlowym; Niedawno przybył na Gobgur. Można u niego kupić prawie każdą broń lub zbroję. Na zamówienie może sprowadzić do Gobgaru jakiś rzadki towar (np. szlapar, kuszę dwustronną czy zbroję ze smoczej skóry) nawet z samego Ostrogaru lub jakiegoś dalekiego archipelagu.
  • Tan Kornelius – człowiek; czarnoksiężnik ; POZ 15; ntr. zły. Właściciel Sklepu z Magią przy Placu Handlowym; Kolejny przyjaciel Gardoxa z czasów awanturniczych. Teraz ustatkował się i prowadzi sklep i usługi magiczne. Sprzedaje pergaminy z czarami i mikstury, a także proste bronie magiczne choć jest w stanie sprowadzić jakiś rzadki przedmiot z bardzo daleka.
  • El Menglor – elf; kupiec; POZ 9; ntr. ntr. Właściciel Statku „Biała Mewa”; Kilkanaście lat temu podpisał z Gardoxem czterdziestoletni kontrakt na wyłączny handel z wyspą towarami z Archipelagu Centralnego w zamian za Cenny kruszec i kamienie szlachetne z jego kopalń.
  • El Cyrber – człowiek; kapłan; POZ 11; cht. dbr. Arcykapłan Świątyni Piana w Gobgarze Wielkim.
  • Tan Xagor – goblin; kapłan; POZ 10; cht. ntr. Arcykapłan Świątyni Gothmeda w Gobgarze Wielkim.
  • El Samadar – człowiek; gwardzista; POZ 13; praw. ntr. Dowódca Najemników w Legionie Królewskim.
Bookmark the permalink.

2 Comments

  1. Coś mi tu nie gra. Skoro mamy rok 9455 według opisu MiM, a główny goblin założył miasto w 4357, to jakoś długo żyje? Skąd wzięty jest ten opis, bo bardzo niekompatybilny czasowo?

  2. Tan Darugar Gladiator

    Byłoby cudnie gdyby więcej wysp i miejsc na Orchii bylo tak szczegółowo opisane. Pomijając drobiazgi świetna robota. Każdy choćby najmniejszy zakątem świata wnosi wiele i warto tworzyc takie opisy. Orchia ma mrowie wysp i prawie żadna nie jest opisana. Tu mamy mięska sporo i aż się prosi rozgrywać tam przygody. W dodatku goblinoidami oczywiście dla ubarwienia rozgrywki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *