Niedźwiedzie

Niedźwiedź lodowy

Rozmiar: 2,2-2,7 m./300-700 kg.

ŻYW 2000; SF 300; ZR 30; SZ 30; MD 20; UM 0; CH 0; WI 0; ZW 0; O.P. 20; O.F. 100; WYP 100/100/100

Broń: 
pysk, opóźnienie 5, obrona +10, 1 atak,
łapy, opóźnienie 4, obrona + 15, 2 ataki.

Wygląd: niedźwiedź lodowy jest ssakiem z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się masywnym raczej dłuższym tułowiem, grubą lekko wydłużoną szyją, stosunkowo niewielką głową o małych oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro gęste i grube w różnych odcieniach bieli. Czaszka lekko wydłużona, masywna, zęby typu miażdżącego z dobrze rozwiniętymi kłami. Charakterystycznie owłosione stopy umożliwiają bezproblemowe bieganie po lodzie i zabezpieczają przed utratą zimna.

Tryb życia: Jest zwierzęciem dziennym i wszędobylskim. Wyśmienicie pływa i biega po lodzie. Ma doskonały węch i apetyt. Jako typowy mięsożerca i świetny nurek najczęściej poluje na zwierzęta morskie, aczkolwiek nie gardzi innymi stworzeniami, które jest tylko wstanie upolować.

Występowanie: Zamieszkują najczęściej północne wyspy Archipelagu Centralnego, zarówno te pokryte lodem, jak i wybrzeża morskie. Spotykane są najczęściej pojedynczo.

Specjalne zdolności:

  • Doskonały  słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Obalanie: umiejętność po minimum 5 metrowym rozbiegu przewrócenia przeciwnika, który tego nie uniknie (blok tarczą działa tylko wówczas kiedy postać jest dostateczne silna, skuteczne parowanie z bonusem +100 jest uznawane za trafienie). Uwaga: obalenie jest formą ruchu i może zostać połączone z jednoczesnym atakiem czy to łapami czy też pyskiem.
  • Furia: w wypadku poważniejszego zranienia (co najmniej 1/4 ŻYW) umie wpaść w furię.
  • Tratowanie: po minimum 5 metrowym  rozbiegu postać (co najmniej dwa razy mniejsza) która staje się celem tego ataku musi wykonać obronę przed tym atakiem (Unik). Jeśli jest on nieudany to postać upada i otrzymuje obrażenia obuchowe o skuteczności równej wadze zwierzęcia (rzut na skuteczność).
  • Porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZ.

Niedźwiedź górski (brunatny)

Rozmiar: 1,5-2,8 m/100-500 kg.

ŻYW 1000; SF 200; ZR 30; SZ 40; MD 20; UM 0; CH 0; WI 0; ZW 0; O.P. 20; O.F. 100; WYP 75/75/75

Broń:
pysk, opóźnienie 5, obrona +10, 1 atak,
łapy, opóźnienie 4, obrona + 15, 2 ataki.

Wygląd: niedźwiedź górski jest jednym z najpospolitszych ssaków z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się masywnym tułowiem, krótką, grubą szyją, stosunkowo niewielką głową o małych oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro gęste i grube w różnych odcieniach brązu. Czaszka masywna, zęby typu miażdżącego.

Tryb życia: Jest zasadniczo zwierzęciem nocnym, ponieważ jednak potrzebuje dużych ilości pokarmu, w bezludnych okolicach szuka go również dniem. Dobrze pływa i pokonuje strome zbocza, w młodym wieku wspina się na drzewa. Biega szybko, lecz nie jest wytrwały. Ma doskonały węch i niezły słuch. Jest wszystkożerny, lecz w zależności od warunków otoczenia może stać się drapieżcą lub roślinożercą.

Występowanie: Zamieszkują najczęściej zbocza górskie, tereny pagórkowate, klify nadmorskie, trudno dostępne lasy nizinne i górskie. Za siedliska najczęściej obiera sobie jaskinie i głębokie wykroty. Spotykane są równie często pojedynczo, jak i parami.

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Obalanie: umiejętność po minimum 5 metrowym rozbiegu przewrócenia przeciwnika, który tego nie uniknie (blok tarczą działa tylko wówczas kiedy postać jest dostateczne silna, skuteczne parowanie z bonusem +100 jest uznawane za trafienie). Uwaga: obalenie jest formą ruchu i może zostać połączone z jednoczesnym atakiem czy to łapami czy też pyskiem.
  • Furia: w wypadku poważniejszego zranienia (co najmniej 1/4 ŻYW) umie wpaść w furię.
  • Tratowanie: po minimum 5 metrowym  rozbiegu postać (co najmniej dwa razy mniejsza) która staje się celem tego ataku musi wykonać obronę przed tym atakiem (Unik). Jeśli jest on nieudany to postać upada i otrzymuje obrażenia obuchowe o skuteczności równej wadze zwierzęcia (rzut na skuteczność).
  • Porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZ.

Niedźwiedź jaskiniowy

Rozmiar: 2,5-4,5 m/300-800 kg.

ŻYW 2500; SF 300 ; ZR 30; SZ 30; MD 20; UM 0; CH 0; WI 0; ZW 0; O.P. 20; O.F. 100; WYP 50/50/50

Broń:
pysk, opóźnienie 5, obrona +10, 1 atak,
łapy, opóźnienie 4, obrona + 15, 2 ataki.

Wygląd: niedźwiedź jaskiniowy jest jednym z największych ssaków z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się  masywnym tułowiem, krótką, grubą szyją, stosunkowo niewielką głową o małych oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro gęste i grube w różnych odcieniach brązu. Czaszka masywna, zęby typu miażdżącego.

Tryb życia: Jest zasadniczo zwierzęciem dziennym. Bardzo łakomy na roślinne specyfiki z reguły ignoruje inne istoty. Agresywny staje się wyłącznie w momencie zagrożenia, głodu lub obrony własnej siedziby. Stare osobniki niekiedy wyprawiają się dalej poza swe rewiry, często by w cywilizowanych okolicach upolować pojedynczego konia, człowieka (itp.) lub sztukę bydła.

Występowanie: Zamieszkują najczęściej obszary bogate w naturalne jamy, jaskinie i inne podziemia. Często spotykany jest we wszelkiego rodzaju labiryntach, gdzie z przymusu staje się niebezpiecznym drapieżnikiem. Rzadko jako legowisko obiera sobie pojedyncze domy i szałasy (dawno opuszczone przez poprzednich właścicieli). Równie często spotykane są pojedynczo jak i parami.

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Obalanie: umiejętność po minimum 5 metrowym rozbiegu przewrócenia przeciwnika, który tego nie uniknie (blok tarczą działa tylko wówczas kiedy postać jest dostateczne silna, skuteczne parowanie z bonusem +100 jest uznawane za trafienie). Uwaga: obalenie jest formą ruchu i może zostać połączone z jednoczesnym atakiem czy to łapami czy też pyskiem.
  • Furia: w wypadku poważniejszego zranienia (co najmniej 1/4 ŻYW) umie wpaść w furię.
  • Tratowanie: po minimum 5 metrowym  rozbiegu postać (co najmniej dwa razy mniejsza) która staje się celem tego ataku musi wykonać obronę przed tym atakiem (Unik). Jeśli jest on nieudany to postać upada i otrzymuje obrażenia obuchowe o skuteczności równej wadze zwierzęcia (rzut na skuteczność).
  • Porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZ.

Niedźwiedź leśny

Rozmiar: 1,3-2 m/150-250 kg.

ŻYW 750; SF 100; ZR 40; SZ 40; MD 20; UM 0; CH 0; WI 0; ZW 0; O.P. 20; O.F. 70; WYP 50/50/50

Broń:
pysk , opóźnienie 5, obrona +10, 1 atak,
łapy, opóźnienie 4, obrona + 15, 2 ataki.

Wygląd: niedźwiedź leśny jest jednym z najpospolitszych ssaków z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się masywnym tułowiem, krótką, grubą szyją, stosunkowo niewielką głową o małych oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro gęste i grube w różnych odcieniach czerni. Czaszka masywna o dużej szczęce.

Tryb życia: jest zasadniczo zwierzęciem dziennym, ponieważ jednak potrzebuje dużych ilości pokarmu, poluje również nocą. Dobrze pływa i szybko biega, często też wspina się na drzewa. Ma doskonały węch i niezły słuch. Jest wszystkożerny, lecz w zależności od warunków otoczenia może stać się drapieżcą, roślinożercą lub padlinożercą. Na istoty humanoidalne rzucają się praktycznie tylko w ostateczności.

Występowanie: zamieszkują najczęściej wszelkie lasy nizinne i tereny sawannowe. Za siedliska najczęściej obiera sobie głębokie wykroty, a nawet większe naziemne ptasie gniazda. Najczęściej poza okresem godowym spotyka się je pojedynczo.

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Obalanie: umiejętność po minimum 5 metrowym rozbiegu przewrócenia przeciwnika, który tego nie uniknie (blok tarczą działa tylko wówczas kiedy postać jest dostateczne silna, skuteczne parowanie z bonusem +100 jest uznawane za trafienie). Uwaga: obalenie jest formą ruchu i może zostać połączone z jednoczesnym atakiem czy to łapami czy też pyskiem.
  • Furia: w wypadku poważniejszego zranienia (co najmniej 1/4 ŻYW) umie wpaść w furię.
  • Tratowanie: po minimum 5 metrowym  rozbiegu postać (co najmniej dwa razy mniejsza) która staje się celem tego ataku musi wykonać obronę przed tym atakiem (Unik). Jeśli jest on nieudany to postać upada i otrzymuje obrażenia obuchowe o skuteczności równej wadze zwierzęcia (rzut na skuteczność).
  • Porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZ.
  • Wspinaczka: zwierzę to potrafi się wspinać co sprawdzane jest rzutem na jego ZR.

Niedźwiedź skalny (praniedźwiedź)

Rozmiar: 3,5-4,5 m/800-1300 kg.

ŻYW 3000; SF 400; ZR 30; SZ 30; MD 20; UM 0; CH 0; WI 0; ZW 0; O.P. 20; O.F. 100; WYP 150/150/150

Broń:
pysk, opóźnienie 5, obrona +10, 1 atak,
łapy, opóźnienie 4, obrona + 15, 2 ataki.

Wygląd: niedźwiedź skalny zwany często praniedźwiedziem jest największym ssakiem z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się masywnym tułowiem, krótką, grubą szyją, stosunkowo niewielką głową o małych oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro gęste i grube w różnych odcieniach brązu, czerni, rzadko bieli. Czaszka masywna, zęby typu miażdżącego z dobrze rozwiniętymi kłami.

Tryb życia: jest zwierzęciem typowo dziennym, jednak o skrytym trybie życia. Niedaleko swych legowisk najczęściej rodzinami zamieszkuje tereny znajdujące się niedaleko wodopojów, dróg leśnych (i nie tylko), czy w pobliżu wejść do jaskiń. Starsze osobniki często penetrują obszary leśne. Podczas swych wędrówek praniedźwiedź atakuje praktycznie wszystko, co może zaspokoić jego nienasycony apetyt. W wypadku niedostatku pożywienia jest w stanie zaryzykować nawet atak na pojedynczego bawoła Opasa, giganta lub większą grupkę humanoidów. W zasadzie zadowala się pierwszą ofiarą i jeśli nie jest atakowany zaczyna polować najczęściej dopiero po jej skonsumowaniu. Na terenach skalistych często rzucając się na wrogów lubi wywoływać małe lawiny kamieni (zadające z reguły 10-500 ran obuchowych przez 1-5 rund), dzięki czemu osłabia potencjalne ofiary.

Występowanie: zamieszkują najczęściej trudno dostępne tereny skalne, klify nadmorskie, skraje lasów nizinnych i górskich. Często za siedliska obiera sobie większe jaskinie i labirynty. W tych ostatnich z reguły często też pożywia się wszelkimi gatunkami grzybów porastających ich wnętrza. Spotykane są najczęściej pojedynczo, rzadziej parami czy rodzinami.

Specjalne zdolności:

  • Doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).
  • Doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Obalanie: umiejętność po minimum 5 metrowym rozbiegu przewrócenia przeciwnika, który tego nie uniknie (blok tarczą działa tylko wówczas kiedy postać jest dostateczne silna, skuteczne parowanie z bonusem +100 jest uznawane za trafienie). Uwaga: obalenie jest formą ruchu i może zostać połączone z jednoczesnym atakiem czy to łapami czy też pyskiem.
  • Furia: w wypadku poważniejszego zranienia (co najmniej 1/4 ŻYW) umie wpaść w furię.
  • Tratowanie: po minimum 5 metrowym  rozbiegu postać (co najmniej dwa razy mniejsza) która staje się celem tego ataku musi wykonać obronę przed tym atakiem (Unik). Jeśli jest on nieudany to postać upada i otrzymuje obrażenia obuchowe o skuteczności równej wadze zwierzęcia (rzut na skuteczność).
  • Porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZ.
Bookmark the permalink.

9 Comments

  1. Tak jako ciekawostka

    Rasa: Niedźwiedź Lodowy (biały)
    Charakter: neutr.neutr.
    Wzrost: 2,2-2,7 m.
    Waga: 220-720 kg
    ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyp
    300 140 25 30 15 10 0 15 10 + 14 60/70/70
    Bonusy do biegłości:
    + 10% do łapy (60 tn; 10 OBR; opóź. 4 sg.; uszk. x2), pysk (60 kł; 5 OBR; opóź. 5 sg.; uszk. x3)
    Bonusy do odporności: 1 (20), 2 (10), 8 (20), 9 (10)
    Wygląd:
    Niedźwiedź lodowy jest ssakiem z rodziny niedźwiedziowatych. Odznacza się masywnym
    raczej dłuższym tułowiem, grubą lekko wydłużoną szyją, stosunkowo niewielką głową o małych
    oczach i uszach, niezwykle silnymi kończynami; krótki ogon zazwyczaj ukryty w futrze. Futro
    gęste i grube w różnych odcieniach bieli. Czaszka lekko wydłużona, masywna, zęby typu
    miażdżącego z dobrze rozwiniętymi kłami. Charakterystycznie owłosione stopy umożliwiają
    bezproblemowe bieganie po lodzie i zabezpieczają przed utratą zimna.
    Tryb Życia:
    Jest zwierzęciem dziennym i wszędobylskim. Wyśmienicie pływa i biega po lodzie. Ma
    doskonały węch i apetyt. Jako typowy mięsożerca i świetny nurek najczęściej poluje na
    zwierzęta morskie, aczkolwiek nie gardzi innymi stworzeniami, które jest tylko wstanie
    upolować.
    Występowanie:
    Zamieszkują najczęściej podbiegunowe tereny Archipelagów Północnych, zarówno te
    pokryte lodem, jak i wybrzeża morskie. Spotykane są najczęściej pojedynczo (0-10p.).
    Specjalne zdolności:
    – doskonały węch ; wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
    – obalanie ; umiejętność po minimum 10 metrowym rozbiegu (lub wysokości) spróbowanie przewrócenia przeciwnika, który nie
    wykona % rzutu na ZR (w wypadku starych na 1/2 ZR) akt. + 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku z pyska podczas obalania.
    – furia ; wypadku poważniejszego zranienia umie wpaść w furię (aż do wyczerpania jego sił traktuje się go jakby miał dwukrotnie
    większą SF i odnosił tylko połowę ran).

  2. [quote]porusza się dwa razy szybciej niż wynika to z jego SZYBKOŚCI.[/quote]
    Brawo ghasta, ta umiejętność, powinna być przy wszystkich większych bestiach i koniach, wtedy nie byłoby ryzyka że ktoś je prześcignie.

  3. A może po prostu zwiększyć szybkość? Wtedy nie będzie i tego problemu, pojawi się wielość ataków w rundzie… ale… kilka filmików z youtuba z miśkami w roli głównej pokazuje że jest to jak najbardziej ok.

  4. Boszz.. zapomniałem wpisać mu ile obrażeń zadaje z tej łapy i pyska.
    We wpisie Venara na szczęście jest toć takiego, poza tym podejrzewam, że część podanych charakterystyk to mieszanka z różnych źródeł.
    🙂

  5. Z jednego 🙂
    Ale ja to wrzuciłem głównie z uwagi na dużą różnicę w parametrach (ŻYW)

  6. a przyrosty/ biegłości to są z jakiegoś konkretnego wzorca?? Jak mam sobie "przywódcę stada" zrobić na 10 POZ ??

  7. Przyrosty jak dla drapieznika, gdzieś wzrost współczynnikow co poziome był opisany w dyskietkowej wersji

  8. Teraz niedźwiadek

    [img]http://img130.imageshack.us/img130/8960/niedzwiedzb.png[/img]

  9. Jeszcze jeden miś od J.M.
    [img]http://www.krysztalyczasu.pl/images/articles/mis.gif[/img]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *