Minotaur typowy

Rasa: Minotaur (typowy)
Char: Każdy
Wzrost: 1,7–2,2 m.wys.
Waga: 140–240 kg.
ŻYW SF ZR  SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
320  350 30 35 10   25  15  15 15   +10                40/40/40
Premie do biegłości:
+15%  rogi (30 kł/+4 OBR; opóź.4 sg.),
+10% pięści (60 ob/+10 OBR; opóź.2 sg.),
+10% oskardy (130kł/+5 OBR; opóź.4 sg.),
+10% młoty (140ob/+17 OBR; opóź.5 sg.).

Premie do odporności: 1 (10), 2 (10), 4 (20), 6 (10), 7 (10).

Wygląd

Minotaury są dużymi istotami, których tors oraz nogi są typowo humanoidalne zaś głowa w kształcie i budowie przypominająca łeb byka. Zaopatrzony jest ona w rogi, tak u samic jak i samców. Skierowane są one do przodu, rzadziej na boki czy też spiralne. Rozpiętość rogów oraz ich średnica zależy od wieku osobnika i płci (u samic są znacznie mniejsze niż samców) Najmłodsze osobniki mogą wcale nie posiadać rogów. Sylwetki minotaurów są silnie umięśnione, tak klatka piersiowa jak ramiona, barki oraz nogi. Spotyka się także minotaury, którzy urodzili się z nogami zaopatrzonymi w kopyta zamiast zwyczajnych stóp. Jednak są to sporadyczne wypadki. Skóra jest elastyczna i odporna na lekkie draśnięcia oraz ciosy.

Minotaury zamieszkujące Archipelag Centralny za ubiór stosują wyrabiane z grubej wełny i końskiego włosia tuniki. Są one bardzo obszerne oraz długie do połowy uda noszącego. Ubiór ten wiązany jest na barkach sznurami przeplecionymi przez otwory wykonane w tunice (umożliwia to zakładanie tunik przez głowę i nie niszczenie ich rogami). Kolor tuniki oraz wzory wyszyte na materiale czy nawet długość i wygląd ściągających je sznurów zależy od stada do jakiego należy minotaur. Biodra opasują szerokimi, skórzanymi trokami. Za zbroje służą im najczęściej kolczugi warstwowe, zbroje łuskowe metalowe oraz zbroje kurtkowe. Wszystkie oczywiście wykonywane są odpowiednio do wymiarów noszącego. Szerokość barków i karku uniemożliwia noszenie zbroi minotaura innej rasie. Zbroje wiązane są na barkach oraz na żebrach. Ze względu na kształt czaszki i zakres wzroku tylko niewielu mistrzów może wykuć dobry hełm dla minotaura. Wielu przedstawicieli tej rasy lubi wyróżniać się z tłumu posiadanymi ozdobami. Mogą to być tak wisiory jak i łańcuchy wieszane na szyi oraz specjalne nasadki na rogi wykonane z kamieni szlachetnych oraz złota lub platyny. Nie gardzą kolczykami i tatuażami pokrywającymi duże obszary pleców lub ramion.

Tryb życia

Ze względu na długi czas życia (do 400 lat, dojrzewanie po latach 30) minotaury utworzyły silną, zwartą społeczność opartą na rodzinnych stadach, odznaczającą się dużymi wpływami i potężną armią najemników. Jako rasa cieszą się opinią lojalnych sług i sprawnych pracowników. Posługują się własnym językiem (język minotaurów, zwany: tezesz) i nie mają problemów oraz ograniczeń związanych z uczeniem się innych języków. Najstarsi członkowie stad obejmowani są opieką przez resztę grupy. Stają się źródłem wiedzy i wsparciem przy rozwiązywaniu problemów. Jako, że rasa ta nie zwykła zapisywać w jakiejkolwiek formie swojej historii przekazywana jest ona z pokolenia na pokolenie przez tzw. Mówców – są to obdarzeni świetną pamięcią członkowie stada, tak samce jak i samice. Oczywiście można czasem spotkać się z materiałami spisanymi przez minotaura, ale są to sporadyczne wypadki.

Zwykle budują relację wokół swojego stada i są nieufni wobec obcych. Samo stado skupione jest dookoła najsilniejszego samca. Jednak nie jest on samodzielny we wszystkich decyzjach podejmowanych i często musi się odwołać do wiedzy Mówców. Są często spotykani na ulicach miast olbrzymów oraz na stepowych, podgórskich i górskich obszarach. Zdarza im się budować własne miasta wykorzystując przy tym wrodzone zdolności tworzenia ścian załamujących geometrię. W efekcie poruszanie się po nich jest niezwykłe trudne dla osobników innych ras nie mających minotaura za przewodnika. Samotni przedstawiciele tej rasy często pracują poza rodzimym stadem.

Stado, tak tworzące miasto jak i wędrowny obóz zajmuje się hodowlą koni, gdyż konina jest podstawą wyżywienia minotaurów. Od nich można też zakupić najlepsze konie bojowe oraz kuce. Częstym uzupełnieniem posiłków jest chleb wypiekany z mąki agawy oraz łowione ryby. Minotaury gardzą mięsem opasów oraz innej rogacizny, z wiadomych względów. Osoba, która poda jednak Minotaurowi danie przygotowane z takiego mięsa naraża się na wybuch gwałtownej i morderczej furii.

W przypadku walk pomiędzy dwoma bykami zwycięzca może zdecydować się na ułamanie rogów swojego przeciwnika i zachowania ich jako swoistego trofeum pokazującego siłę właściciela. Niektóre Minotaury pochodzące z innych niż Archipelag Centralny miejsc (np. Archipelag Wschodni) mają w zwyczaju opiłowywać rogi i rzeźbić je w ażurowe konstrukcje uznawane za wyznacznik statusu w ramach stada. Wtedy róg taki pełni funkcje czysto dekoracyjne, a nie bojowe.

Najczęściej spotykani są jako wojownicy i barbarzyńcy, rzadziej jako kapłani, półbogowie (tylko do 15 poz) i iluzjoniści (tylko do 10 poz). Duże stada wynajmują swoje siły jako oddziały najemne lub budowlane. Często spotykani są także jako gladiatorzy, tak dobrowolni jak i zmuszeni do tego zajęcia.

Występowanie

Zamieszkują najczęściej tereny podgórskie i góry oraz wszelkiego rodzaju labirynty. Na otwartych terenach spotyka się ich pojedynczo (8 poz). Rzadziej rodzinami 1-10 młodych (0-4 poz) i 1-2 dorosłe osobniki (6-8 poz). Stado na dużym terenie (także stepy) może liczyć nawet do tysiąca osobników tworząc tym samym ogromne kamienne miasta.

Specjalne zdolności

  • Doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
  • Szarża – umiejętność ataku rogami, po udanym rozbiegu (min. 1/2 SZ) i trafieniu rogami ofiara otrzymuje dwa razy więcej obrażeń i zostaje automatycznie przewrócona o ile jej SF jest mniejsza niż SF minotaura. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik (jeśli oczywiście dysponuje się tą zdolnością).
  • Tratowanie – podczas biegu próba obalenia i zdeptania (trafienia kopytami) istoty, która nie uskoczy (tzn. o ile nie wykona udanego % rzutu na ZR akt.) przed biegnącym. Postać taka zostaje automatycznie przewrócona, a ponadto może być TR kopytem (co sprawdza się względem leżącego).
  • Umiejętność tworzenia ścian załamujących geometrię przestrzeni (i zmysły równowagi), samemu pozostając na to niewrażliwym.
  • Doskonała infrawizja (stała) – 1/2 SZ.

Minotaur Typowy – wojownik

Młoda samica; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK; Poz.0;
ŻYW 350; SF 502; ZR 70(70); SZ 75(38); INT 35; MD 65; UM 40; CH 45; PR 45; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-48; 2-66; 3-37; 4-69; 5-34; 6-115; 7-115; 8-105; 9-95; 10-90; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.70%; TR 127%; op. 4; RANY 210(161)ob ; OB+8; SP B/-; AT (1)
BROŃ*: rogi-Bi.75%; TR 132%; op. 4; RANY 149kl ; OB+3; SP B/-; AT 1
BROŃ: pięści-Bi.70%; TR 127%; op. 2; RANY 167 ob ; OB+7; SP B/-; AT 1
ZBR.: z.Ku.t.-t.Dr.m.; OGR. – , 1/2; OB.BL/DAL 70/59 %; WYP. 65 / 100 / 95

Młody byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (kadet); Poz.2;
ŻYW 366; SF 522; ZR 76(38); SZ 81(41); INT 37; MD 69; UM 42; CH 57; PR 57; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-53; 2-71; 3-42; 4-74; 5-39; 6-120; 7-125; 8-115; 9-100; 10-100; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.81%; TR 141%; op. 4; RANY 228(172)ob ; OB+10; SP 2B/-; AT (1)
BROŃ*: rogi-Bi.86%; TR 146%; op. 4; RANY 157kl ; OB+3; SP 2B/-; AT 1
BROŃ: pięści-Bi.81%; TR 141%; op. 2; RANY 179ob ; OB+8; SP 2B/-; AT 1
ZBR.: z.Ku.c.-t.Dr.n.; OGR. 1/2 , 1/2; OB.BL/DAL 70/57 %; WYP. 85 / 135 / 105

Samica; Rasa: Minotaur; POZIOM.4; WOJOWNIK (kadet); Poz.4;
ŻYW 382; SF 542; ZR 82(41); SZ 87(29); INT 39; MD 73; UM 44; CH 69; PR 69; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-58; 2-76; 3-47; 4-79; 5-44; 6-125; 7-145; 8-135; 9-105; 10-120; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.97%; TR 159%; op. 4; RANY 252(185)ob ; OB+12; SP S/-; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.102%; TR 164%; op. 4; RANY 167kl ; OB+4; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.97%; TR 159%; op. 2; RANY 194ob ; OB+10; SP S/-; AT 2
ZBR.: z.Ko.w.t.-t.+Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 86/70 %; WYP. 105 / 190 / 110

Dorosły byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran); Poz.6;
ŻYW 418; SF 618; ZR 98(49); SZ 103(34); INT 51; MD 87; UM 46; CH 91; PR 91; WI 35; ZW 6;
Odp.w%:1-73; 2-91; 3-62; 4-94; 5-59; 6-140; 7-150; 8-140; 9-120; 10-125; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.128%; TR 200%; op. 5; RANY 334(257)ob ; OB+22; SP S/O; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.133%; TR 205%; op. 4; RANY 195kl ; OB+5; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.128%; TR 200%; op. 2; RANY 232ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Łu.m.t.-t.Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 105/78 %; WYP. 140 / 180 / 130

Doświadczony byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran); Poz.8;
ŻYW 434; SF 648; ZR 104(34); SZ 109(36); INT 53; MD 91; UM 48; CH 103; PR 103; WI 35; ZW 6;
Odp.w%:1-78; 2-96; 3-67; 4-99; 5-64; 6-145; 7-155; 8-145; 9-115; 10-130; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.134%; TR 209%; op. 5; RANY 350(269)ob ; OB+23; SP S/O; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.139%; TR 214%; op. 4; RANY 204kl ; OB+6; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.134%; TR 209%; op. 2; RANY 242ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Ko.w.c.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 107/78 %; WYP. 115 / 210 / 120

Przywódca; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (lord wojny); Poz.10;
ŻYW 460; SF 708; ZR 115(38); SZ 120(40); INT 60; MD 100; UM 55; CH 120; PR 120; WI 40; ZW 6;
Odp.w%:1-88; 2-106; 3-77; 4-109; 5-74; 6-155; 7-180; 8-170; 9-125; 10-155; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.155%; TR 238%; op. 5; RANY 394(301)ob ; OB+26; SP 2S/O; AT (3)
BROŃ*: rogi-Bi.160%; TR 243%; op. 4; RANY 225kl ; OB+6; SP 2S/-; AT 3
BROŃ: pięści-Bi.140%; TR 223%; op. 2; RANY 261ob ; OB+16; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Łu.m.m.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 123/91 %; WYP. 165 / 210 / 150

Bookmark the permalink.

15 Comments

  1. A nie topory zamiast oskardów? Raczej byłaby to piechota pancerna więc ciężkie miecze albo i topory.

  2. Chleb wypiekany z agawy? To informacja pochodząca od ASa?

  3. mordimer00
    Cechy oraz używana broń pochodzi z mat. oryginalnych od AS-a i pod tym względem nic nie zmieniałem.
    Oggy
    Chleb z agawy to mój pomysł, może lepiej brzmiałyby jakieś placki lub podpłomyki.

    Pomimo tego, że tekst czytałem i poprawiałem kilka razy nadal kwalifikuje się do gruntownej redakcji… GRR… Postaram się go jeszcze podreperować na dniach

  4. współczynniki – minotaur(typowy) – wojownik:

    NAZ. młoda samica; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK;Poz.0;
    ŻYW 350; SF 502; ZR 70(70); SZ 75(38); INT 35; MD 65; UM 40; CH 45; PR 45; WI 25; ZW 6;
    Odp.w%:1-48; 2-66; 3-37; 4-69; 5-34; 6-115; 7-115; 8-105; 9-95; 10-90; AM 0%;
    BROŃ*: młot typowy-Bi.70%; TR 127%; op. 4; RANY 210(161)ob ; OB+8; SP B/-; AT (1)
    BROŃ*: rogi-Bi.75%; TR 132%; op. 4; RANY 149kl ; OB+3; SP B/-; AT 1
    BROŃ: pięści-Bi.70%; TR 127%; op. 2; RANY 167 ob ; OB+7; SP B/-; AT 1
    ZBR.: z.Ku.t.-t.Dr.m.; OGR. – , 1/2; OB.BL/DAL 70/59 %; WYP. 65 / 100 / 95

    NAZ. młody byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (kadet);Poz.2;
    ŻYW 366; SF 522; ZR 76(38); SZ 81(41); INT 37; MD 69; UM 42; CH 57; PR 57; WI 25; ZW 6;
    Odp.w%:1-53; 2-71; 3-42; 4-74; 5-39; 6-120; 7-125; 8-115; 9-100; 10-100; AM 0%;
    BROŃ*: młot typowy-Bi.81%; TR 141%; op. 4; RANY 228(172)ob ; OB+10; SP 2B/-; AT (1)
    BROŃ*: rogi-Bi.86%; TR 146%; op. 4; RANY 157kl ; OB+3; SP 2B/-; AT 1
    BROŃ: pięści-Bi.81%; TR 141%; op. 2; RANY 179ob ; OB+8; SP 2B/-; AT 1
    ZBR.: z.Ku.c.-t.Dr.n.; OGR. 1/2 , 1/2; OB.BL/DAL 70/57 %; WYP. 85 / 135 / 105

    NAZ. samica; Rasa: Minotaur; POZIOM.4; WOJOWNIK (kadet);Poz.4;
    ŻYW 382; SF 542; ZR 82(41); SZ 87(29); INT 39; MD 73; UM 44; CH 69; PR 69; WI 25; ZW 6;
    Odp.w%:1-58; 2-76; 3-47; 4-79; 5-44; 6-125; 7-145; 8-135; 9-105; 10-120; AM 0%;
    BROŃ*: młot typowy-Bi.97%; TR 159%; op. 4; RANY 252(185)ob ; OB+12; SP S/-; AT (2)
    BROŃ*: rogi-Bi.102%; TR 164%; op. 4; RANY 167kl ; OB+4; SP S/-; AT 2
    BROŃ: pięści-Bi.97%; TR 159%; op. 2; RANY 194ob ; OB+10; SP S/-; AT 2
    ZBR.: z.Ko.w.t.-t.+Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 86/70 %; WYP. 105 / 190 / 110

    NAZ. dorosły byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran);Poz.6;
    ŻYW 418; SF 618; ZR 98(49); SZ 103(34); INT 51; MD 87; UM 46; CH 91; PR 91; WI 35; ZW 6;
    Odp.w%:1-73; 2-91; 3-62; 4-94; 5-59; 6-140; 7-150; 8-140; 9-120; 10-125; AM 0%;
    BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.128%; TR 200%; op. 5; RANY 334(257)ob ; OB+22; SP S/O; AT (2)
    BROŃ*: rogi-Bi.133%; TR 205%; op. 4; RANY 195kl ; OB+5; SP S/-; AT 2
    BROŃ: pięści-Bi.128%; TR 200%; op. 2; RANY 232ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
    ZBR.: z.Łu.m.t.-t.Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 105/78 %; WYP. 140 / 180 / 130

    NAZ. doświadczony byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran);Poz.8;
    ŻYW 434; SF 648; ZR 104(34); SZ 109(36); INT 53; MD 91; UM 48; CH 103; PR 103; WI 35; ZW 6;
    Odp.w%:1-78; 2-96; 3-67; 4-99; 5-64; 6-145; 7-155; 8-145; 9-115; 10-130; AM 0%;
    BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.134%; TR 209%; op. 5; RANY 350(269)ob ; OB+23; SP S/O; AT (2)
    BROŃ*: rogi-Bi.139%; TR 214%; op. 4; RANY 204kl ; OB+6; SP S/-; AT 2
    BROŃ: pięści-Bi.134%; TR 209%; op. 2; RANY 242ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
    ZBR.: z.Ko.w.c.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 107/78 %; WYP. 115 / 210 / 120

    NAZ. przywódca; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (lord wojny);Poz.10;
    ŻYW 460; SF 708; ZR 115(38); SZ 120(40); INT 60; MD 100; UM 55; CH 120; PR 120; WI 40; ZW 6;
    Odp.w%:1-88; 2-106; 3-77; 4-109; 5-74; 6-155; 7-180; 8-170; 9-125; 10-155; AM 0%;
    BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.155%; TR 238%; op. 5; RANY 394(301)ob ; OB+26; SP 2S/O; AT (3)
    BROŃ*: rogi-Bi.160%; TR 243%; op. 4; RANY 225kl ; OB+6; SP 2S/-; AT 3
    BROŃ: pięści-Bi.140%; TR 223%; op. 2; RANY 261ob ; OB+16; SP S/O; AT 2
    ZBR.: z.Łu.m.m.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 123/91 %; WYP. 165 / 210 / 150

  5. No to pięknie Ghasta… Właśnie włożyłeś w ręce Ketha mordercze narzędzie do tępienia biednych graczy w pbf-ach. Już wiem co nas wykończy rzutem na taśmę w Grzechach Ojców:)

    Na poważnie to mnie się to podoba!

  6. Przecież to właśnie przemarsz minotaurów sprawił, że brniemy przez pustynię 🙂

  7. Mastug – wielkie dzięki za statystyku
    Mam prośby do adminów:
    1. niech statystyki wejdą jako 2 strona arta.
    2. zginął podpis pod rysunkiem. Jest to oczywiście praca by: Paul Bonner. Także proszę o dodanie podpisu.

  8. Po lekkie obróbce literackiej fajny materiał. Brakowało minotaurów w KC. Gdzieś tam niby były ale pewnie jak zwykle w "tajnych szufladach" ASa.

    Oczywiście jak to u mnie ocenę obniża OBCY rysunek. Tu jestem nieprzejednany, sugeruję tworzenie naszej bazy grafik. Wystarczy poprosić Leobardisa, Mordimera czy kogo tam innego.

  9. Dobre uzupełnienie bestiariusza choć miałem już okazję wykorzystać minotaura w swoich przygodach co się skończyło tragicznie dla jednego z graczy. Jak na zorganizowaną społeczność to brak mi tu większego opisu rasy (społeczność, religia itd).
    No i rysunek zupełnie nie pasujący do opisu rasy i samych KC.

  10. wygląda spoko … heh trzeba prztestować 🙂 n1

  11. Opis został poprawiony względem pierwotnej wersji.

  12. Pytanie: Jak się ma tratowanie do osobników bez kopyt?

  13. Wiem że jest taki błąd, nie masz kopyt nie ma tratowania. Dotyczy osobników z kopytami

  14. myślicie, że gigant nie może stratować?

  15. A i jako bestii brakuje według mnie specjalnej zdolności Potworny Ryk czy coś takiego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *