Wybór profesji

Wybór profesji to kolejny ważny krok w tworzeniu postaci. Sami musicie zdecydować czy chcecie zostać najemnymi wojownikami biegłymi w sztuce wojennej, prawym rycerzem, skrytym złodziejaszkiem, oddanym bóstwu kapłanem czy potężnym czarodziejem. Niektóre profesje są bardziej inne mniej spotykane w poszczególnych rasach więc ich wybór może się okazać kłopotliwy przy podnoszeniu na kolejne poziomy z uwagi na brak potencjalnego nauczyciela z racji uprzedzeń rasowych chociażby.

Kasta żołnierska

Wojownik – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy (15 POZ), hobbici (15 POZ), reptillioni.

Łowca – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy (10 POZ), gnomy (10 POZ), hobbici (10 POZ), reptillioni.

Gwardzista – ludzie, półelfy, elfy (15 POZ). półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy (15 POZ), reptlioni.

Barbarzyńca – ludzie, półelfy (10 POZ), półolbrzymy, półorki.

Wiedźmin – ludzie,elfy, półelfy, półorki (10 POZ).

Berserker – ludzie, półolbrzymy, półorki.

Łowca nagród – ludzie, półolbrzymy, półorki, półelfy, elfy, krasnoludy, gnomy (15 POZ), hobbici (15 POZ), reptillioni.

Kondotier – ludzie, półorki, elfy, półelfy, krasnoludy, półolbrzymy, hobbici (10 POZ).

Kowal run – krasnoludy.

Zabójca demonów – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, reptillioni.

Bestiojad –  ludzie, półelfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy (10 POZ), hobbici (10 POZ), reptillioni.

Trupiarz – ludzie, półelfy, elfy (15 POZ), półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy, hobbici (10 POZ), reptillioni.

Najemnik – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy, hobbici, reptillioni.

Kasta rycerska

Kodeks rycerski

  1. Rycerz jest szlachetny i uczciwy w walce (tzn. o ile istnieje możliwość walczy na zasadzie pojedynków. Niekiedy, zależnie od charakteru, powinien pozwolić przeciwnikowi na podniesienie upuszczonej broni). Nie stosuje forteli, podczas walki stara się dostosować do broni przeciwnika (nie dotyczy to broni nierycerskich i przeciwników, którzy nie walczą w ten sposób).
  2. Rycerz powinien być walecznym, odważnym i dzielnym (tzn. nie poddającym się łatwo, być nieustraszonym, nie narzekać na jakiekolwiek trudności, wysiłki i bóle; z tego też powodu Rycerz nigdy nie cofa się przed walką, chyba że suweren
    rozkaże mu odwrót lub gdy walka jest bezsensowna np. przeciwko min. dziesięciokrotnie liczniejszemu wrogowi, a nawet jeśli do tego dojdzie wycofuje się jako ostatni chroniąc tyły uchodzących sojuszników i przyjaciół).
  3. Rycerz zachowuje się przyzwoicie, godnie i dystyngowanie (tzn. nigdy nie przekracza pewnych norm moralnych i obyczajowych, dba o honor swój i osób które reprezentuje, odznacza się ogładą, opanowaniem i umiarem).
  4. Rycerz jest posłuszny i lojalny wobec zwierzchnika (bez wahania wykona każde polecenie suwerena, o ile nie koliduje ono z charakterem i Kodeksem Rycerskim, nie zdradzi go itp.).
  5. Rycerz jest dworny wobec dam (tzn. powinien być taktowny, uprzejmy, godny zaufania, nienaganny pod względem etycznym i towarzyskim, a także dba o honor dam itp.).
  6. Celem każdego Rycerza jest poszukiwanie sławy i chwały rycerskiej, a nie bogactw (tzn. wykonanie wielkiego czynu rycerskiego, udział w zwycięskim boju, pokonanie silnego przeciwnika lub potwora, jest dla nich o wiele ważniejsze od innych zysków np. finansowych).

Rycerz – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, reptillioni.

Paladyn – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (10 POZ), półorki (10 POZ), reptillioni.

Czarny rycerz – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki.

Astralny wojownik – ludzie.

Kasta łotrowska

Złodziej – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (15 POZ), półorki, krasnoludy (15 POZ), gnomy, hobbici.

Zabójca – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy (10 POZ), reptillioni.

Kupiec – ludzie, półelfy, elfy (15 POZ), półolbrzymy (15 POZ), półorki, krasnoludy, gnomy, hobbici, reptillioni.

Bard – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (15 POZ), półorki, krasnoludy (10 POZ), gnomy (15 POZ), hobbici (10 POZ), reptillioni.

Kłusownik – ludzie, półelfy, półorki.

Oprych – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, krasnoludy, gnomy (15 POZ), hobbici (15 POZ).

Kasta kleryczna

Kapłan – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (10 POZ), półorki, krasnoludy, gnomy, hobbici (10 POZ) reptillioni.

Druid – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (15 POZ), hobbici (15 POZ), półorki (15 POZ), gnomy (15 POZ).

Astrolog – ludzie, półolbrzymy (10 POZ), półorki (10 POZ), krasnoludy, gnomy, hobbici (10 POZ), reptillioni (15 POZ).

Półbóg – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy, półorki, gnomy, hobbici, reptillioni.

Kasta czarodziejska

Mag – ludzie, półelfy, elfy, reptillioni (10 POZ).

Czarnoksiężnik – ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (15 POZ), półorki.

Iluzjonista – ludzie, półelfy (10 POZ), półolbrzymy, półorki (10 POZ), gnomy, hobbici (10 POZ), reptillioni (10 POZ).

Alchemik – ludzie, półelfy (15 POZ), półorki (15 POZ), gnomy (15 POZ), reptillioni.

Chronomanta – ludzie, półelfy i elfy, ponadto gnomy i reptillioni, wśród których nie spotyka się chronomantów powyżej 15 POZ oraz półolbrzymy, wśród których nie spotyka się chronomantów powyżej 10 POZ.

Tkacz magii – elfy.

Dodatki

Szersze spojrzenie na profesję kupca

Odkąd gram w gry RPG, moją ulubioną profesją był zawód rzemieślnika. Mistrzowie Gry kręcili nosem: w grupie najemników, magów i rycerzy moja postać była nie tylko kłopotliwa, ale i niepotrzebna.

Dwa słowa o kapłanach

Kapłan to najpotężniejsza postać w KC. W oczach prostych ludzi kapłani są niemal równi bogom, przecież jako jedyni z bogami potrafią rozmawiać. Jako jedni z niewielu potrafią czytać, rozmawiać z ludźmi księcia, leczyć chorych.

Wiedza, której nie ma

Czyli o driudach i druiducznych kręgach.

Bookmark the permalink.

4 Comments

  1. Coś z tymi opisami jest nie tak, bo czarnoksieznikiem na tej stronie moga być ludzie, półelfy, elfy, półolbrzymy (15POZ), półorki. Jednak jak się kliknie na linka do opisu czarnoksiężnika to jest już inaczej. Tylko ludzie, półelfy, półorki i półolbrzymy, ale wśród tych ostatnich nie spotyka się ich powyżej 15-go poziomu. Elfy raz mogą być czarnoksięznikami a zaraz potem nie. Niestety podobnie jest w MiM 4/93 i MiM 5/93, wiec to zródło też zawiera nieścisłości.

  2. Kolejna nieścisłość wystepuje w opisie kapłana i dotyczy elfów i krasnoludów.

  3. A mnie w dobie "ctrl+c", "ctrl+v" zaskakuje wciąż widniejący napis: "- jak wojownik." – można by chyba skopiować zdolność (w tym wypadku wojownika) i wkleić gdzie trzeba żeby nie trzeba było szukać.

  4. AS mówił też o profesji minstrela – ciekawe, czy oznacza to, że bard jest apokryfem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *