Bestiariusz

Bestie

Antar – kamienny jaszczur

Kamienny jaszczur, to olbrzymi przedstawiciel naziemnych gadów. Posiada niezwykle masywny tułów, szeroką, płaską, jakby żółwią głowę. Całe ciało jest niskie i zarazem raczej szerokie. Ich jaszczurcze łapy są szeroko rozstawione, nie zbyt krótkie, ale za to bardzo grube.

Bawół opas

Bawół opas to to potężny ssak o masywnej (bawolej) sylwetce. Odznacza się dwoma długimi (do 120 cm) rogami. Każdy z nich odchodzi prosto z boku głowy, po czym zakręca w przód, gdzie kończy się długim ostrzem. Ciało opasów z przodu wygląda na szczupłe (maks. do 160 cm szerokości), jednak z boku sprawia imponujące wrażenie.

Garan-Gan, prakobra królewska

Prakobrakrólewska zwana też Garan-Gan jest jednym z potężniejszych istot stworzonych przez Siły Dobra do walki ze złymi istotami. Wyglądem swoim przypomina typową kobrę królewską, jednak cechują ją monstrualne wymiary i piękna łuska, o wzorze iście geometrycznym.

Hydra błotna

Hydra błotna należy do mitycznych wielogłowych istot wywodzących się od płazów. Odznacza się wielkim, beczułkowatym tułowiem, z reguły uniesionym nad powierzchnię ziemi do wysokości odpowiadającej średnio połowie wielkości ciała. Najistotniejszą cechą każdej hydry jest posiadanie wielu głów.

Kobry

Opis kobry górskiej, kobry królewskiej oraz sorgona (kobry pancernej).

Niedźwiedzie

Opis niedźwiedzia lodowego, niedźwiedzia górskiego (brunatnego), niedźwiedzia jaskiniowego, niedźwiedzia leśnego i niedźwiedzia skalnego (praniedźwiedzia).

Połoz krwawnik

Połoz  krwawnik  to  przedstawiciel  węży  odznaczających  się toksyczną śliną. Jest bardzo spokrewniony z połozem wielkookim. Odznacza  się  długim  raczej niegrubym, choć muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jego jest duża, półokrągła, oczy duże, źrenice czerwone, okrągłe.

Połoz wielkooki

Połoz wielkooki to typowy przedstawiciel niejadowitych węży. Odznacza się długim raczej cienkim, choć muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jego jest w miarę duża, półokrągła, oczy duże wyłupiaste, źrenice półokrągłe. Ubarwienie nadzwyczaj zmienne, począwszy od szarego, poprzez wszelkie odmiany brązu, aż do kompletnie czarnego.

Prakobra – wąż Seta

Prakobra zwana też wężem Seta jest jednym z najbardziej niebezpiecznych istot innoplanowych pozostawianych przez Złe siły na Planach Materialnych. Wyglądem swoim przypomina typową kobrę, jednak cechują ją monstrualne wymiary, ciemny połysk i niesamowicie dogłębnie przerażające, czerwono-czarne oczy.

Prażmija

Prażmije, to rasa magicznie powstałych istot – przodków gadów, stworzona przez pradawne innoplanowe siły, dziś już dawno nieznane i zapomniane. Wygląd jej i zdolności zapożyczony został całkowicie od istniejących niegdyś gigantycznych żmij. Odznacza się grubym ciałem, pokrytym twardą, łuską.

Pyton tygrysi

Pyton tygrysi to typowy przedstawiciel niejadowitych węży z grupy dusicieli. Odznacza się długim grubym i muskularnym ciałem, pokrytym łuską. Z wyglądu nawet przypomina jakby było lekko otłuszczone. Głowa jego jest duża, wydłużona, oczy duże wyłupiaste, źrenice okrągłe. Ubarwienie nadzwyczaj kolorowe – brązowe w żółto czarne pasy, z białymi obrzeżeniami.

Szczury

Opisz szczura dzikiego, szczura olbrzymiego oraz praszczura.

Tygrys szablozębny

Tygrys szablozębny to prastary przedstawiciel ssaków z rodziny kotowatych. Posiadają dużą głową o szerokim pysku i niezwykle wielkimi górnymi kłami. Mała dolna żuchwa, dzięki specyficznej budowie może odchylać się niemal pod kątem prostym do czaszki. Ciało ich odznacza się krótkim tułowiem, osadzonym na grubych, wysokich odnóżach o wciąganych pazurach i krótkim ogonem.

Warg

Warg  to  ssak z rodziny psowatych. Odznacza się mocną sylwetką, wydłużonym tułowiem  z  wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym ogonem, nieco  krótszym  od  połowy  długości ciała. Sierść długa, puszysta i płowa raczej  jednobarwna,  maści  od  srebrzystej  do  czarnej.

Warg górski – oldan

Górski warg – oldan to duży magiczny ssak z rodziny psowatych. Odznacza się ogromną, zarazem mocną sylwetką, wydłużonym tułowiem z wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym, obwisłym ogonem, nieco krótszym od połowy długości ciała.

Wasihan

Wasihan to gatunek małych pustynnych drapieżników. Są to dwunożne ssaki o karłowatych przednich łapkach, krótkich ogonach oraz podobnych do ptasiego dzioba łbach wyrastających wprost z obłego korpusu. Dziobopodobne paszcze są silnie uzębione.

Wejhur pustynny

Wejhur to gatunek dużego nielotnego ptaka. Ma czarne upierzenie: szczecinowate pióra tworzą obwisły, mało zwarty płaszcz. Sylwetka wejhura jest krępa, dziób krótki i silny, nogi grube i zakończone trzema palcami.

Wężowidło leśne

Gad ten na pierwszy rzut oka przypomina skrzyżowanie węża z jaszczurem. Odznacza się długim, owalnym ciałem, równie grubym prawie na całej długości, o przekroju dziesięciokrotnie mniejszym od długości.

Wilk leśny

Wilk leśny to najpospolitszy ssak z rodziny psowatych. Odznacza się wydłużonym tułowiem z wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym ogonem, nieco krótszym od połowy długości ciała. Sierść długa, płowa z domieszką czarnobrązowych włosów na grzbiecie i białożółtych na stronie brzusznej.

Żmija koralowa

Żmija koralowa to typowy przedstawiciel jadowitych węży. Odznacza się (raczej) krótkim, grubym ciałem, pokrytym łuską. Głowa jej jest w duża, trójkątna, oczy duże, źrenice pionowe. Ubarwienie nadzwyczaj barwne i zmienne.

Żmija olbrzymia (kryptowa)

Żmija olbrzymia, to jeden z większych przedstawicieli naziemnych jadowitych węży. Odznacza się grubym ciałem, pokrytym twardą, łuską. Głowę ma dużą, trójkątną, oczy duże, źrenice, białawe pionowe. Ubarwienie posiada nadzwyczaj jednolite – brązowe lub ciemnobrązowe z ciemnymi, słabo widocznymi plamami na grzbiecie.

Bohaterowie niezależni

Drakolicz Shafugal czyli Łowca Dusz

Inne imiona pod którymi jest znany a które nadali mu wieszcze: Zagłada By-Rygna Szóstego, Czarny Świt, Cień z Tagar-dur, Zwiastun końca i wiele innych.

Gorhan Husur

Gorhan Husur jest w roku 9455 ponad trzydziestoletnim wyspiarzem o spalonej słońcem skórze i jasnych włosach, muskularnie zbudowanym i małomównym. Jego bladoniebieskie oczy rzadko okazują emocje, błysk pojawia się w nich zazwyczaj wówczas, gdy ktoś opowiada w obecności rybaka o znaczącym akcie gniewu natury lub gdy sam Husur musi opuścić ląd wkraczając na pokład statku albo wchodząc wprost do wody.

Kubo

Plac zaczął się zapełniać handlarzami, przekupniami i klientami. Kubo rzucił na ziemię pakunek z kolorowymi kartkami. Przymknął powieki i delikatnie trącił struny trzymanej w ręku gitary. Dźwięki czyste jak zawsze. Delikatny uśmiech rozświetlił kąciki ust chłopca.

Demony

Anirhmos

Anirhmos to humanoidalnego kształtu rogaty demon przypominający w wyglądzie wielkiego malauka, gdyby nie jego 2 pary dziwnie zakończonych łap i podkurczone żabie nogi, o błoniastych stopach. Głowa łysa, bezzębne usta i obwisłe policzki.

Głowomeba (półdemon)

Najczęściej spotykane głowomeby to niezbyt duże istoty o korpusie przypominającym dzwon, pokryty grubą i porowatą skórą. Z ciała, na cztery strony, wyrastają długie, silne, skórzaste kończyny zakończone pazurami. Dolną krawędź korpusu otaczają delikatne, kilkucentymetrowe ruchome wici.

Harkor (półdemon)

Harkor to humanoidalnego kształtu półdemon przypominający w wyglądzie niskiego, bezszyjnego człowieka, gdyby nie jego podkurczone nogi i strasznie długie łapy (prawie 2 metry). Ogromnie duża głowa łysa, pysk szeroki, silnie uzębiony, obwisłe policzki. Tułów niezmiernie krótki, zlewający się z głową.

Pomiot chaosu

Pomioty chaosu są humanoidalnymi istotami pochodzącymi z chaotycznych sfer egzystencji i stanowią najpośledniejsze sługi chaotycznych bóstw takich jak Nata-Kranta czy Hasar-grun. Ich ciało jest bezwłose w różnych odcieniach szarości, posiada charakterystyczny podskórny kościany grzebień będący zdeformowanym kręgosłupem – stąd też ich lekko pochylona do przodu sylwetka.

Wargulec

Wargulce są wstrętnymi maszkarami, pochodzącymi z demonicznych planów egzystencji. Z wyglądu przypominają uskrzydloną i zniekształconą głowę humanoida, która zastygła w grymasie bólu, irytacji lub gniewu. Szczęka jest poszerzona, a zęby wyraźnie wydłużone. Szczyt głowy jest bezwłosy, za to pokryty licznymi mackami, co nadaje tej istocie jeszcze bardziej upiornego wyglądu.

Drakonidy

Smok błotny

Smok błotny należy do grupy małych smoków. Gad ten na pierwszy rzut oka przypomina dużą jaszczurkę z długą, giętką szyją, wysokim tułowiem i z dużymi błoniastymi skrzydłami (które normalnie nosi złożone). Proporcjonalnie szyja, tułów i ogon zajmują po około 1/3 długości ciała. Głowa smoka błotnego jest wydłużona, opancerzona tarczkami i o mocno uzębionym pysku.

Wielkie smoki

Każdy smok jest gadem, kształtem przypomina olbrzymiego jaszczura o wydłużonej smukłej szyi oraz długim, giętkim ogonie. Głowa jest duża, typowo gadzia o wysuniętych do przodu nozdrzach i szerokim licznie uzębionym pysku.

Czerwony smok

Czerwone smoki przypominają kształtem swego ciała olbrzymią jaszczurkę o długiej i giętkiej szyi. Ich ciało jest doskonale umięśnione. Na grzbiecie wzdłuż linii kręgosłupa, od głowy aż po koniec ogona biegnie rząd ostrych, rogowych wyrostków, połączonych ze sobą błoną – to właśnie ona jest odpowiedzialna za zdolność kontroli otoczenia.

Srebrny smok

Srebrne smoki wyglądają tak samo jak inne, odróżniają się głównie kolorem łuski. Tył głowy mają zwieńczony poprzecznym szeregiem trójkątnym, rogowych płytek, których ostre końce zawijają się do tyłu. Kolor ciała jest platynowo-srebrny. Brzuch, pazury i oczy są żółtawe z błękitnym odcieniem. Grzebienie i rogowe i łuski odbijają światło niczym srebrne lustra, niezależnie od tego, czy światło jest naturalne czy też magiczne.

Wywern piaskowy

Wywern piaskowy to duży skrzydlaty gad o cielsku pokrytym grubą łuską w kolorze brązowym lub żółtym. Ze względu na swoje rozmiary i błoniaste skrzydła często mylony jest z młodymi osobnikami brązowych lub żółtych smoków.

Humanoidy

Błękitny tryton

Błękitny tryton jest dużym, ogoniastym płazem o humanoidalnej postawie i kształcie. Odznacza się błękitnym, nagim, z reguły śliskim i mokrym od śluzu ciałem. Od nasady głowy aż do końca ogona przez grzbiet ciągnie się mu fioletowy fałd skórny w kształcie szeregu mięsistych półkoli. Głowa jego jest jaszczurczego kształtu. Nos jego jest fałdem skóry z dwoma otworami.

Czarny tryton

Czarny tryton jest ogoniastym płazem o humanoidalnej postawie i kształcie. Odznacza się czarnym, nagim, z reguły śliskim i mokrym od śluzu ciałem. Od nasady głowy aż do końca ogona przez grzbiet ciągnie się mu fałd skórny w kształcie szeregu mięsistych półkoli. Głowa jego jest jaszczurczego kształtu.

Gigant skalny

Giganty skalne należą do ogromnych ssaków o humanoidalnej postawie. Odznaczają się wysokim wzrostem, potężną sylwetką i ludzką posturą. Najczęściej chodzą w pozycji wyprostowanej i tylko podczas walki się garbią.

Gigant wzgórzowy

Giganty wzgórzowe należą do ogromnych ssaków o humanoidalnej postawie. Odznaczają się masywną posturą. Ich nogi i ręce są grube i bardzo mocno umięśnione. Ogólnie sylwetka giganta przypomina ogromnego człowieka. Często chodzą w pozycji lekko zgarbionej.

Goblin nizinny

Gobliny nizinne należą do ssaków o humanoidalnej postawie. Chodzą najczęściej na lekko ugiętych nogach, przez co często przypominają orki, aczkolwiek bardzo wyróżnia je niski wzrost i masywność ciała, co z kolei upodabnia je do krasnoludów.

Obiektywne spojrzenie na gobliny

Gobliny nie są brzydkimi, pucołowatymi idiotami jak to próbują przedstawić w swych pracach artyści reptillionów. Jest to rasa, która przetrwała czasy Czerni bez pomocy ze strony bogów i potrafi jak żadna inna przystosować się do każdych warunków życia.

Malauk

Malaucy zwani też czwororękimi olbrzymami należą do pradawnych istot o typowo człekokształtnej postawie. Wyróżniają się jednak posiadaniem drugiej pary rąk. Wyrasta ona z tułowia kilka centymetry poniżej pierwszej. Obydwie pary rąk nie różnią się od siebie właściwie niczym.

Ogr

Ogry należą do ssaków o humanoidalnej, lekko zgarbionej postawie. Swym wyglądem przypominają bardzo krępych, grubych, prymitywnych ludzi. Od tych ostatnich odróżnia je jednak wyższy wzrost i głowa o prymitywnych cechach, charakterystycznych dla przodków ludzi (z wyjątkiem uszu które są lekko spiczaste).

Olbrzym

Olbrzymy należą do pradawnych istot o typowo człekokształtnej postawie, której rodowód zanika w minionych wiekach. Poza wielkością wyglądem swym w praktyce nie różnią się od dobrze zbudowanych ludzi. Twarz ich jest jednak jakby bardziej okrągława, z reguły pokryta zarostem (czyli gęstą, krótką brodą).

Ork typowy

Orki należą do ssaków o humanoidalnej postawie. Chodzą najczęściej na lekko ugiętych nogach, a ponadto często się lekko garbią. Ich krępe, ciemnej karnacji ciało pokryte jest rzadkimi, szczeciniastymi włosami. Twarz mają pociągłą, o nabrzmiałych szerokich wargach i lekko przydużych zębach (szczególnie kłach).

Orkon

Orkony należą do ssaków o humanoidalnej postawie, wywodzących się od orków. Wyglądem swym w praktyce nie różnią się od swych pobratymców (chodzą jak i one na lekko ugiętych nogach, a także ich krępe, ciemnej karnacji ciało pokryte jest rzadkimi, szczeciniastymi włosami). Twarz mają bardzo pociągłą, o szerokich ustach i przydużych zębach (szczególnie kłach).

Paladyn Arturius

Paladyn Arturius, jak wielu bohaterów był sierotą. Znalazły się jednak dobre dusze, które go wychowały, zapłaciły za wykształcenie i jak najszybciej wyprawiły w świat. Wśród jego opiekunów byli: bankier krasnoludki tan Ksywa (po nim paladyn Arturius odziedziczył zamiłowanie do skarbów i pieniędzy), czarodziej Mag (po nim odziedziczył zamiłowanie do przedmiotów magicznych)…

Troll nizinny

Trolle nizinne są drapieżnikami, polującymi w nocy lub o zmierzchu. Gdy są głodne zdarza się im polować także w dzień. Najczęściej atakują z zasadzki licznymi grupami, zwykle rodzinnymi. Ich ulubioną taktyką w podziemiach jest blokowanie wyjść z korytarzy poza jednym, a następnie oczekiwanie przy aż ofiara będzie chciała się tamtędy wydostać.

Uruk-hai, orki wyniosłe

Orki wyniosłe nazwę zawdzięczają swemu zamiłowaniu do władzy. W ich rodzimym języku brzmi ona uruk-hai. Jak głoszą mity rasa ta nie powstała w tym świecie. Podług podań zachowanych w prastarych elfich księgach początek rasie dała grupa wielkich orków ściągniętych magicznie przez jakieś bóstwo na Orchię.

Uruk-tan, orki książęce

Orki książęce odróżnia od pozostałych orków wysoki wzrost i masywna budowa ciała. Ich rysy są łagodniejsze i bardziej harmonijne od innych orków, a ich sposób poruszania, nieco taneczny i pełen gracji, przypomina trochę… elfi. Karnację skóry mają najciemniejszą spośród orków.

Hybrydy

Aran

Arany to bliscy krewniacy sharanów. Wizualnie stanowią odwrotność tych stworzeń. Standardowa budowa ciała podzielona jest jakby na dwie części – od pasa w górę i w dół. Od psa w górę arany wyglądają identycznie jak ludzie.

Centaur

Opis pół-człowieka, pół-konia.

Gnoll

Gnolle należą do ssaków o humanoidalnej postawie, jednak z kilkoma specyficznymi cechami. Odznaczają się wysoką, szczupłą sylwetką, o silnym „żylastym” umięśnieniu. Ich prawie całe ciało pokryte jest krótką sierścią, dzięki której z reguły nie noszą ubrań (z wyjątkiem zbroi). Najbardziej charakterystyczna jest u nich twarz, która mniej lub bardziej przypomina pysk wilka lub szakala.

Gryfon górski

Wyglądem gryfon przypomina z przodu ogromnego orła, z tyłu zaś wielkiego lwa. Rozdział tych istot widoczny jest już tuż za przednimi łapami (ptasimi). W porównaniu do orła skrzydła ma silniejsze i szersze (do 8 metrów rozpiętości).

Harpia

Harpie należą do przedziwnych istot łączących sobą cechy zarówno ludzkie, jak i ptasie. Ich głowa, tułów i ręce są kształtu typowo ludzkiego, zaś cała dolna część, oraz wyrastające z pleców skrzydła to typowo sępie.

Minotaur typowy

Minotaury są dużymi istotami, których tors oraz nogi są typowo humanoidalne zaś głowa w kształcie i budowie przypominająca łeb byka. Zaopatrzony jest ona w rogi, tak u samic jak i samców. Skierowane są one do przodu, rzadziej na boki czy też spiralne.

Pegaz

Pegaz, to mitologiczny przedstawiciel ssaków z grupy nieparzystokopytnych.  Wyglądem przypomina zwykłego konia, za wyjątkiem charakterystycznych dwóch pokaźnych rozmiarów skrzydeł wyrastających z grzbietu. Odznacza się ponadto lekko mniejszym wzrostem i nieco dłuższą głową.

Sharan

Sharana (czyt. szarana) częstokroć określa się mianem pająkoczłowieka, jako że swoim wyglądem przypomina skrzyżowanie pająka z człowiekiem. Najdziwniejsze jest to, że sharan ma typowo ludzką budowę ciała tylko od pasa w dół.

Insektoidy

Aranoid

Aranoidy są dużymi humanoidalnymi istotami o charakterystycznym owadzim ciele. Jest ono dokładnie pokryte chitynowym pancerzem. Górna cześć tułowia przypomina w budowie ogromnego chrabąszcza (podobny układ chitynowych płyt) tyle, że wychodzą z niego dwie cienkie, pokryte chityną ręce z pięciopalczastymi dłońmi zamiast kilku ramion jak to ma miejsce u sharanów.

Czerwiak pustynny

Jest to istota o miękkim ciałem w robakowatym kształcie. Czerwiak przypomina olbrzymią larwę, której ciało składa się z obłych segmentów. Nie można wyróżnić odnóży, tak samo jak nie ma wyraźnie zaznaczonej głowy. Głową można natomiast nazwać pierwszy segment ciała czerwiaka z jamą gębową, z której wyrastają zęby.

Czerwnik

Ciało czerwnika przypomina swym kształtem olbrzymią larwę. Ze względu na stosunkowo małe rozmiary (dorosły osobnik rzadko sięga dziesięciu metrów długości) nie jest jeszcze uważany za czerwia, zalicza się go w zamian do grupy podczerwi (aczkolwiek balariońskie krasnoludy nie widzą w przypadku tych podgatunków żadnej różnicy, darząc wszystkie czerwiopodobne istoty równie głęboką nienawiścią).

Glacependra królewska

Glacependry są zimnolubnymi insektoidami spowinowaconymi z pierścienicami. Cechują się długim robakowatym cielskiem w kolorach od bladobłękitnego do bladoróżowego. Wzdłuż dolnej części ciała posiadają nieduże ruchliwe wyrostki, które pozwalają im lepiej manewrować olbrzymim ciałem, przywierać do nierównych powierzchni oraz – w razie potrzeby – pływać.

Karan

Karany to bliscy krewniacy sharanów i aranów. Wizualnie stanowią dość przykry widok dla innych ras rozumnych – przerośniętego pająka. Spory tyłów pokryty jest szarym, bądź czarnym pancerzem, od którego odchodzi 8 odnóży pajęczych. W górnej części znajduje się głowa, posiadająca osiem krótkich szypułek, stanowiących narządy wzroku.

Klesh

Kleshe są dużymi istotami bliżej nieznanego pochodzenia. 95% wielkości ich ciała to ogromny, skórzasty, odwłok. Średnica odwłoka dochodzi do 3 m., ważą nawet do 1000 kg. Głowa osadzono jest nisko na tułowiu.

Skolopendra olbrzymia (centypod)

Gigantyczny mięsożerny stawonóg o homonomicznie segmentowanym ciele. Segmentów jest zwykle 21-23, dwa pierwsze są pozbawione odnóż krocznych, ostatni zaopatrzony jest w ogromne (zwłaszcza u samców) odnóża chwytne, pełniące poza tym też funkcję straszaka.

Martwiaki

Szeptucha

W momencie wydania ostatniego tchnienia lub zagrożenia życia kapłan może rzucić przekleństwo lub klątwę przeciw istocie, która dokona tegoż czynu (np. zabije go – zdolność profesjonalna nr 18 lub ciężko zgrzeszy przeciw wierze danego kapłana zdolność profesjonalna nr 20).

Wampiry – rzeczywistość alternatywna

Legendy wampirów mówią o tym, że zostali oni stworzeni przez Thna’Nirra, boga krwi i wojny. Podobno był on jednym z dziesięciu Wielkich Bogów Orchii, którzy stworzyli rasy inteligentne.

Konstrukty

Golemy

Do jednych z najbardziej przedziwnych istot należą golemy. W praktyce są to „specyficznie” animowane fragmenty materii nieożywionej, którym nadana została szczątkowa INT i MD. Istoty te są jednak z najbardziej pożądanymi obiektami w prawie każdym społeczeństwie. Dla wielu to po prostu nadnaturalne połączenie posłuszeństwa i niezniszczalności.

Relikty

Dendroid

Denrdoidy to dosyć duże istoty podobne do drzewców i drzew, pośród których żyją. Mają jednak przewagą nad nimi, ponieważ posiadają silne, wykształcone kończyny górne i dolne umożliwiające im szybkie poruszanie.

Łaps wodny

W najprostszym ujęciu jest to amorficzna istota o przeźroczystej skórze i równie przeźroczystych organach wewnętrznych. Pomimo, że nie ma określonego kształtu, najczęściej odpoczywa i poluje w formie dużego płaskiego dzwonu – podobnego do meduzy.

Dodatki

Metody tworzenia Bohaterów Niezależnych

Postacie niezależne kierowane przez MG uważam za bardo ważny element scenariusza. Jeśli zostaną one dobrze opisane, to staną się podstawą do tego że nawet podobne do siebie przygody będą miały inny klimat.

Strategia wojenna pająkoludzi

Większość opisanych tutaj formacji wojskowych stworzonych zostało stosunkowo niedawno i jeszcze nie miało większego zastosowania w wielkich bitwach. Nad całością myśli strategiczno-militarnej pieczę ma sam Tanuvel oraz jego uczniowie w magii Arani.

Pobierz “Księga bestii by Salam” Ksiega_bestii_by_Salam.pdf – Pobrano 235 razy – 31 MB

Comments are closed.